Dlaczego Portal 3 jeszcze nie powstał? Deweloper serii zasugerował powód
To nie takie proste.
Erik Wolpaw - scenarzysta gier Portal oraz Portal 2 - zdradził potencjalny powód, przez który studio Valve nie stworzyło do tej pory żadnej trylogii.
Deweloper ma na swoim koncie sporą liczbę niedokończonych serii, co w naturalny sposób przerodziło się już w mem, od lat żywy wśród społeczności graczy. Nowe spojrzenie na temat rzucił jednak Erik Wolpaw w wywiadzie dla kanału DidYouKnowGaming?. Zdaniem dewelopera, istnieje ogromna różnica między pracą nad drugą, a trzecią odsłoną cyklu.
- Studio kończy pracę nad pierwszą grą - tłumaczył Wolpaw. - Następnie analizuje ją i wypatruje wszystkich błędów. Dzięki temu do głowy wpadają kolejne pomysły i sposoby na usprawnienie rozgrywki. Każdy chce więc stworzyć kontynuację, żeby pozbyć się znalezionych problemów i stworzyć coś lepszego. Ostatecznie powstaje druga część, która satysfakcjonuje zespół. A kiedy pojawia się okazja do stworzenia trzeciej części, nikt nie chce się za to zabrać, bo przecież dopracowano już wszystko, co trzeba.
Wolpaw zaznaczył oczywiście, że to jedynie osobista teoria, która prawdopodobnie sprawdzi się w przypadku wielu deweloperów. Dodał również, że studio Valve łatwo angażowało się w kolejne projekty, co znacznie utrudniało prace nad niedokończonymi seriami.
- Myślę, że Valve cały czas wciąga się w kolejne rzeczy. Mam jednak nadzieję, że pewnego dnia zobaczymy w końcu jakąś „trójkę” - mówił. Dodał również, że sam chętnie podjąłby się pracy nad zamknięciem serii Portal, jednak wymagałoby to dużych nakładów pracy.
Jeśli o Portalu mowa, już w przyszłym tygodniu - dokładnie 8 grudnia - zadebiutuje Portal with RTX, a więc pseudo remaster popularnego cyklu. Odświeżona wersja zaoferuje wsparcie systemu DLSS, nowe tekstury wysokiej rozdzielczości oraz rozbudowane modele postaci i otoczenia. Niedawno poznaliśmy także oficjalne wymagania sprzętowe gry.