Dlaczego seria GTA tak bardzo lubi się z komedią? Tłumaczy to weteran Rockstara
Lazlow Jones opowiada o filozofii tworzenia satyrycznych gier.
Lazlow Jones - wieloletni scenarzysta w studiu Rockstar - wyjaśnił w wywiadzie, dlaczego jego zdaniem elementy komediowe w serii Grand Theft Auto tak dobrze pasują do rozgrywki, podczas gdy w innych produkcjach wydają się nie na miejscu.
„Myślę, że najważniejszym czynnikiem jest to, że każda z naszych gier starała się ukazać w krzywym zwierciadle konkretne miejsce i czasy” - tłumaczy Jones w wywiadzie dla podcastu Kinda Funny Games. „Jest natomiast też sporo produkcji, w których dodanie elementów komediowych nie miałoby wiele sensu. Ale też zawsze staraliśmy się wypełnić świat gry jak największą liczbą rzeczy, które mogą rozpraszać uwagę graczy”.
„Chodziło o to, żeby gracz zapomniał, że powinien wykonywać teraz misję, a zamiast tego przypomina sobie o niej po godzinie spędzonej w kasynie” - kontynuuje deweloper. „Są też oczywiście całe tony easter eggów. Uwielbiamy momenty, kiedy ktoś na YouTube w końcu znajdzie easter egg w Red Dead Redemption 2, który umieściliśmy tam tyle lat temu”.
Jednocześnie weteran podkreślił, że ta filozofia nie uległa zmianie i będzie się dalej jej trzymał podczas tworzenia gier dla swojego nowego studia Absurd Ventures - to zostało z kolei utworzone przez Dana Housera, czyli jednego z założycieli Rockstara. Firma, jak nazwa wskazuje, ma skupiać się na tworzeniu absurdalnych i nieszablonowych produkcji niezależnych. Albo też, jak sami deweloperzy przyznali to na swojej stronie, tworzeniem „dziwacznego szajsu dla zdesperowanych ludzi”.
Sam Lazlow Jones odszedł z Rockstara w 2020 roku, po spędzeniu w firmie prawie 20 lat. Dzięki swojemu doświadczeniu spikera radiowego i satyryka został zaproszony do napisania kwestii dla DJ-ów stacji radiowych w GTA 3, samemu także „prowadząc” audycje w jednej z rozgłośni w grze. Współpraca ułożyła się na tyle dobrze, że został jednym z głównych scenarzystów i producentów kolejnych odsłon serii. Napisał także dialogi dla trzecioplanowych postaci niezależnych w Red Dead Redemption i Max Payne 3 oraz reżyserował udźwiękowienie Red Dead Redemption 2.