Dlaczego w Wiedźminie 3 zginęła lubiana postać? Paweł Sasko wyjaśnia po latach
Katalizator.
Przygoda fabularna w Wiedźminie 3 miała przynajmniej jeden moment, który był dość trudny do przełknięcia przez fanów gry, a w szczególności miłośników prozy Andrzeja Sapkowskiego. Dzięki Pawłowi Sasko, projektantowi zadań, dowiadujemy się teraz, dlaczego CD Projekt Red zdecydowało się „zabić” lubianą postać z książek i gier.
Uwaga na spoilery z Wiedźmina 3
Gracze zaznajomieni z fabułą Wiedźmina 3 z pewnością domyślają się, że chodzi o Vesemira, a więc surowego, ale jednocześnie opiekuńczego mentora Geralta, który był dla niego jak ojciec. Vesemir zginął z ręki Imleritha podczas oblężenia Kaer Morhen, którym od lat się zajmował.
Krótko po bitwie mamy okazję uczestniczyć w pogrzebie starego wiedźmina. Ciri jest zdruzgotana i obwinia się za śmierć swojego przybranego „dziadka”. Jak się okazuje, właśnie te wyrzuty sumienia są kluczowe dla pchnięcia fabuły do przodu.
- Potrzebowałem momentu, w którym Ciri podejmie decyzję, że to nie na nią będą polować... że to ona będzie łowczynią, że podąży za Dzikim Gonem - wspomniał cytowany przez IGN Paweł Sasko podczas panelu na GDC 2023. - Ale żeby to zrobić, potrzebowałem rzeczywistego wydarzenia, które złamie ją w środku, i to był moment, w którym zaproponowałem naszemu zespołowi scenarzystów, że zabijemy Vesemira.
Decyzja nie była łatwa, a przekonanie reszty deweloperów stanowiło wyzwanie, jednak twórcy doszli do wniosku, że tylko tak silnie traumatyczne wydarzenie może zmienić postawę Ciri.
- Na początku nie byliśmy pewni, czy powinniśmy to robić. Ale podczas rozmów z Marcinem Blachą, naszym reżyserem fabularnym, doszliśmy do wniosku, że to naprawdę dobra decyzja, by zmotywować Ciri do zrobienia tego kroku - wyjaśnia Sasko.
Deweloper przyznał też, że chciał zaskoczyć graczy i zaprezentować wydarzenie, którego nikt się nie spodziewał - żeby wywołać jak najsilniejsze emocje. Wydaje się, że ta sztuka się udała.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.