Skip to main content

DLSS powoduje problemy z celowaniem w CoD Warzone - dowodzi eksperyment gracza

Pociski znosi w prawo.

  • Na niektórych ustawieniach DLSS pociski w CoD Warzone znosi nieznacznie w prawo
  • Problem może mieć duży wpływ na rozgrywkę

Kilka tygodni temu Call of Duty Warzone otrzymało obsługę DLSS, czyli rozwiązania poprawiającego wydajność w grach. Jeden z fanów strzelanki przeprowadził jednak eksperyment, z którego wynika, że system negatywnie wpływa na celowanie.

Przygotowana przez Nvidię technika z pomocą sztucznej inteligencji renderuje obraz w niższej rozdzielczości, a następnie automatycznie skaluje go do wyższej. W ten sposób uzyskuje się lepszą płynność przy niewielkim spadku jakości grafiki.

Youtuber o pseudonimie JGOD opublikował materiał, w którym przekonuje, że DLSS szkodzi celowaniu w CoD Warzone. Internauta zauważył, że na dwóch ustawieniach techniki - Balanced i Quality - wystrzelane pociski znosi nieznacznie w prawo.

Zobacz na YouTube

Gracz przeprowadził testy na różnych broniach i w przypadku każdej strzały trafiają obok wskazanego miejsca. Na problem wskazuje również celownik optyczny, który nie pokrywa się ze standardowym - naboje docierają do miejsca wskazanego przez wiązkę lasera.

Pociski są co prawda tylko minimalnie znoszone w prawo, ale w dynamicznych strzelankach pokroju Call of Duty Warzone Warzone, gdzie wpływ na zabawę nierzadko mają klatki na sekundę, może mieć do duże znaczenie.

Kłopot nie pojawia się na innych ustawieniach DLSS - Ultra Perfomance i Performance - ale wówczas obraz jest rozmazany, ponieważ dostosowany jest do wyższych rozdzielczości niż używana przez youtubera. JGOD poradził więc, by na razie nie korzystać z rozwiązania.

Zobacz także