Do Assassin's Creed Shadows powraca wycięta animacja z Assassin's Creed 3? Chodzi o efektowną eliminację
Detal wywołał dyskusję wśród fanów serii.
Wiele wskazuje na to, że Ubisoft postanowił zastosować niewielki recykling i użyć w nadchodzącej odsłonie Assassin’s Creed niewykorzystanych materiałów z poprzednich odsłon. Konkretnie chodzi o animację efektownej eliminacji, jaka miała się pojawić już w Assassin’s Creed 3.
Jak zauważył użytkownik Reddita o pseudonimie BrunoHM, rzeczona animacja aktywuje się, kiedy gracz atakuje niezaalarmowanego wroga od tyłu. Bochater wyskakuje w powietrze, wbija ukryte ostrze w plecy ofiary, a następnie robi przewrót w przód i płynnie kontynuuje bieg we wskazanym kierunku.
Po raz pierwszy można było ją zobaczyć na ekskluzywnym gameplayu z Assassin’s Creed 3, jaki przedstawiciele Ubisoftu pokazali wąskiemu gronu zaproszonych gości podczas targów Pax East w 2012 roku. Dwa lata temu jednak internaucie znanemu jako Kuriatsu udało się zdobyć całość poufnego nagrania i opublikować je na YouTube. Animacja została ostatecznie z nieznanego powodu wycięta z finalnej wersji gry. Biorąc pod uwagę, że targi miały miejsce w kwietniu 2012 roku, a grę wydano już w październiku, to decyzję taką podjęto na bardzo późnym etapie produkcji.
Wygląda jednak na to, że nieużyty asset znalazł nowe zastosowanie w Assassin’s Creed Shadow. We fragmencie jednego ze zwiastunów widać grywalną postać shinobi Naoe, która w zasadzie identycznym ruchem eliminuje stojącego jej na drodze strażnika.
12 years later, an unused takedown from 3 seems to be revived for Shadows.
byu/BrunoHM inassassinscreed
Oczywiście nie ma całkowitej pewności, że to faktycznie ta sama animacja. W taką wersję wątpi nawet kilku komentujących oryginalny post BrunoHM. „Nie ma szans, żeby wykorzystali starą animację. Została wykonana od podstaw, po prostu to ten sam ruch. Za obie gry odpowiadają inni deweloperzy, inne studia, a poza tym minęło już 10 lat” - zauważa Squaredspekz.
Z kolei niejaki InjusticeJoshn zauważa, że Ubisoft już wcześniej wykorzystywał w Assassin’s Creed animacje ze starszych odsłon. W dalszej dyskusji możemy także znaleźć wątek plotki, jakoby przy produkcji Shadows studio musiało stworzyć od nowa wszystkie animacje dla najnowszej wersji silnika Anvil. Niemniej, nawet jeśli faktycznie tak było, to przez uderzające podobieństwo można domniemać, że któryś z animatorów wzorował się na tym konkretnym ruchu Connora z trzeciej części sagi.