Skip to main content

Do końca 2016 roku sprzedano 25 mln egzemplarzy gier z serii Wiedźmin

Wyniki finansowe CD Projektu.

CD Projekt podsumował ubiegły rok z finansowego punktu widzenia. W sprawozdaniu podano między innymi, że do końca grudnia 2016 r. sprzedano 25 milionów odsłon serii Wiedźmin.

Nie podano niestety podziału na poszczególne odsłony, lecz suma nie obejmuje dodatków do Wiedźmina 3: Serc z Kamienia oraz Krwi i Wina.

Wiedźmin 2 nadal sprzedaje się bardzo dobrze

W 2016 roku podstawowym źródłem przychodów generowanych przez CD Projekt nadal była oczywiście sprzedaż Dzikiego Gonu, także w Edycji Gry Roku. Co ważne, sporym zainteresowaniem nadal cieszą się dwie poprzednie odsłony.

Dość powiedzieć, że skumulowane przychody ze sprzedaży Wiedźmina 3 w półtora roku przekroczyły okrągły 1 miliard złotych.

Jeśli o wynikach mowa, to w ubiegłym roku firma wypracowała 251 mln złotych zysku, w zestawieniu z 342 mln zł w 2015 roku, gdy premierę miał Wiedźmin 3. To świetny wynik, jeśli wziąć pod uwagę, że w ostatnich 12 miesiącach obyło się bez większych premier.

Przychody wyniosły 584 mln zł, w porównaniu do 798 mln zł w roku 2015. To także spadek tylko o 26,8 procent.

„Szczególnie cieszą nas dwa aspekty. Po pierwsze, nieustająca dobra sprzedaż Wiedźmina pierwszego i drugiego, która pokazuje, że postawienie na rozbudowane fabularnie gry RPG pozawala czerpać korzyści ze sprzedaży przez wiele lat” - komentuje prezes Adam Kiciński, cytowany w raporcie.

„A po drugie, że potrafimy z każdą kolejną premierą przechodzić na widocznie wyższy poziom jakościowy i sprzedażowy.”

Geralt znów musi zająć się liczeniem monet

Pewną ciekawostką znalezioną w raporcie rocznym może być fakt, że studio posiada teraz nowy system motion capture, złożony z 34 kamer o rozdzielczości obrazu na poziomie 16 megapikseli. Całość pozwala na równoczesne nagrywanie do 6 postaci w ruchu i znajdzie zapewne zastosowanie już w Cyberpunk 2077.

„Cały czas nie zwalniamy tempa: rozwijamy z pełną mocą Gwinta, który przybliża nas do ustabilizowania wyników pomiędzy premierami dużych tytułów. GOG Galaxy otwiera przed nami perspektywy związane z grami multiplayer” - zapewnia Kiciński.

„Ciężko pracujemy nad naszym następnym dużym tytułem, grą Cyberpunk 2077, który już teraz tworzy rekordowa dla naszego studia liczba deweloperów.”

Dowiadujemy się także, że już w ubiegłym roku na prace rozwojowe związane z Gwintem i CP77 wydano 56 milionów złotych.

Na godzinę 10:00 zaplanowano konferencję prasową. Na pewno poinformujemy o wszystkich interesujących informacjach.

Zobacz także