Dodatek do Elden Ring będzie bardziej jak Sekiro. DLC ma osobny system levelowania postaci
Reżyser gry ujawnia szczegóły rozszerzenia.
Hidetaka Miyazaki - szef studia FromSoftware - ujawnił, że dodatek Shadow of the Erdtree to Elden Ring będzie stanowił wyzwanie nawet dla wysokopoziomowych postaci. Obszary wprowadzone do gry w ramach DLC cechują się osobnym systemem levelowania postaci zaczerpniętym z Sekiro: Shadows Die Twice.
Jak informuje serwis PC Gamer, cytując fragmenty wywiadu dewelopera z japońskim serwisem Famitsu, oprócz normalnego systemu rozwoju postaci opartego na runach, dodatek wprowadzi także statystykę „siły ataku”, inspirowaną systemem rozwoju postaci z Sekiro. Chociaż nie poznaliśmy na razie szczegółów mechaniki, to najpewniej pozwoli ona dodatkowo zwiększyć zadawane obrażenia ponad parametry, jakie oferuje standardowa rozgrywka.
Reżyser gry wyjaśnił, że studio zdecydowało się na taki zabieg, aby DLC także oferowało dużą swobodę z podstawowej wersji gry, w tym eksplorację i zdobywanie poziomów w celu przygotowania się na walkę z bossem. „Dzięki temu łatwiej możesz doświadczyć tej swobody nawet wysokopoziomową postacią” - zaznacza Miyazaki.
Jednocześnie mogliśmy się dowiedzieć, że historia z Shadow of the Erdtree jest samodzielną przygodą, oderwaną od fabuły podstawowej kampanii. Do Krainy Cieni będą mogły w dowolnym momencie wejść wszystkie postacie, które są w stanie pokonać wymagających bossów Radahna i Mohga. Oczywiście rozszerzenie wprowadzi także wiele nowych typów przeciwników oraz - co ważniejsze - elementów ekwipunku, z których będziemy mogli skorzystać także podczas przechodzenia „podstawki”.
Przypomnijmy, że dodatek Shadow of the Erdtree do Elden Ring zadebiutuje już 21 czerwca. Warto zauważyć, że w przeciwieństwie do wielu wydanych w ostatnim czasie tytułów „międzygeneracyjnych”, FromSoftware nie porzuciło wsparcia dla konsol starszej generacji. Oznacza to, że w wyczekiwane rozszerzenie zagramy także na PlayStation 4 oraz Xbox One.