Dokładne spojrzenie na mapę kampanii w Total War: Warhammer
Plus: o Chaosie w preorderach.
Deweloperzy Total War: Warhammer oferują dokładne spojrzenie na mapę kampanii fabularnej, na przykładzie opowieści z armią zielonoskórych w roli głównej.
Poniżej znaleźć można obszerny materiał wideo z ostatniego pokazu, na którym prezentowano nowe pomysły, takie jak stopień „waleczności” naszych podopiecznych.
Dla mieszaniny goblinów, orków i podobnych istot najważniejsze w życiu jest walczenie i uczestniczenie w bitwach, dlatego też im więcej przemocy, tym wyższe morale jednostek.
Kilka spokojniejszych tur może szybko przełożyć się na nagły odpływ wojska lub - co gorsza - walki wewnątrz armii. Jeśli jednak radzimy sobie pod tym względem bardzo dobrze i dostarczamy okazji do mordu, to ostatecznie dochodzi do zjawiska znanego jako „WAAAGH!”, gdy gracz dostaje do pomocy jednostki sterowane sztuczną inteligencją, na czas trwania potyczki.
Prezentowana kampania była w okolicach półmetka i pozwalała przyjrzeć się także ekonomii tej rasy, również premiującej ofensywę. Wydajemy oczywiście zagrabione dobra, ale ciągłe rozbudowywanie i rozwijanie armii pochłania mnóstwo złota i innych kosztowności, co wymusza oczywiście dalsze ataki na miasta i prowincje.
Krótko wspomniano także o głównym celu w kampanii krasnoludów, czyli o odbijaniu utraconych kopalni i skalnych twierdz. Z drugiej strony, jeśli zdobędziemy obóz zielonoskórych jako Imperium, nie możemy go zająć, a jedynie ograbić i zrównać z ziemią, co wydaje się być zgodne z realiami uniwersum.
Każda frakcja będzie miała swój kluczowy cel, na wzór wspomnianych krasnoludów. Szczegóły są obecnie skąpe, ale kampania Chaosu ma na przykład opowiadać o gromadzeniu coraz potężniejszych sił i - ostatecznie - ogromnej inwazji.
Ta ostatnia frakcja oferowana jest jako dodatek do zamówień przedpremierowych, co - jak można oczekiwać - wywołało spore rozczarowanie wśród graczy oczekujących na grę. Dyrektor kreatywny Mike Simpson zapewnił jednak na oficjalnej stronie, że rasy nie wycięto z gry w celu zamienienia na DLC.
„Planowaliśmy, że Chaos odegra dużą rolę później w trylogii, ale chcieliśmy dodać tę frakcję do gry już teraz, nawet bez DLC” - wyjaśnia. „Nie mogliśmy jednak zrobić tego w ramach dostępnych zasobów. Postawiliśmy więc na dodatek do preorderów i sprzedaż w dniu premiery.”
„Czy dodatnie Chaosu do zamówień przedpremierowych jest więc »wycięciem zawartości«? Uważam, że wprost przeciwnie. Gdyby nie wprowadzenie jej do preorderów, to rasa pojawiłaby się później jako DLC lub wcale” - dodał.
Total War: Warhammer ukaże się 28 kwietnia, tylko na PC.
Nudzisz się? Zobacz także: