Skip to main content

Don't Starve z milionem graczy

Twórcy myślą o wersji PS Vita.

Niezależna produkcja o przetrwaniu w dziczy i powolnym popadaniu w szaleństwo - Don't Starve - zainteresowała już milion graczy od premiery w kwietniu ubiegłego roku.

Popularność opublikowanej na początku stycznia wersji na konsolę PlayStation 4 skłoniła twórców ze studia Klei Entertainment do poważnego rozważenia edycji na przenośne PS Vita.

„Przed końcem 2013 roku mieliśmy ponad milion graczy” - zdradził Corey Rollins z Klei w rozmowie z serwisem Edge.

Deweloper przyznaje, że dodatkowe zainteresowanie wzbudziło teraz zaoferowanie gry abonentom PlayStation Plus oraz reklamy w sklepie cyfrowym Sony.

„Wiele osób, które w przeciwnym przypadku ominęłoby tytuł, zdecydowało się sprawdzić naszą grę. Wielu z nich ściągnęło potem wersję PC i może być zainteresowane nadchodzącym DLC.”

„Obecnie przyglądamy się dedykowanej wersji Don't Starve na PS Vita, ale nie jesteśmy jeszcze do końca pewni. Sporo użytkowników korzysta z opcji remote play na PS4 i ma sporo frajdy, dlatego też rozważamy pełnoprawną odsłonę” - dodaje.

„Jeśli zaś chodzi o iOS i urządzenia mobilne, także jest to w sferze naszych rozważań i wydaje nam się, że takie rozwiązanie może zadziałać, ale nie jest to obecnie nasz priorytet.”

W Don't Starve gracz budzi się w losowo generowanym lesie, pełnym niebezpieczeństw i przeciwników. Głównym zadaniem jest dbanie o potrzeby postaci, takie jak prowiant czy schronienie. Wraz z pogarszającym się stanem zdrowia bohater powoli popada w szaleństwo, a w lesie pojawiają się potwory - wytwór chorej wyobraźni.

Klei Entertainment pracuje obecnie także nad strategią Incognita, przemianowaną niedawno na Invisible, Inc. oraz Eets Munchies. Najlepiej znaną produkcją studia jest prawdopodobnie Mark of the Ninja.

Zobacz na YouTube

Zobacz także