Don't Starve z milionem graczy
Twórcy myślą o wersji PS Vita.
Niezależna produkcja o przetrwaniu w dziczy i powolnym popadaniu w szaleństwo - Don't Starve - zainteresowała już milion graczy od premiery w kwietniu ubiegłego roku.
Popularność opublikowanej na początku stycznia wersji na konsolę PlayStation 4 skłoniła twórców ze studia Klei Entertainment do poważnego rozważenia edycji na przenośne PS Vita.
„Przed końcem 2013 roku mieliśmy ponad milion graczy” - zdradził Corey Rollins z Klei w rozmowie z serwisem Edge.
Deweloper przyznaje, że dodatkowe zainteresowanie wzbudziło teraz zaoferowanie gry abonentom PlayStation Plus oraz reklamy w sklepie cyfrowym Sony.
„Wiele osób, które w przeciwnym przypadku ominęłoby tytuł, zdecydowało się sprawdzić naszą grę. Wielu z nich ściągnęło potem wersję PC i może być zainteresowane nadchodzącym DLC.”
„Obecnie przyglądamy się dedykowanej wersji Don't Starve na PS Vita, ale nie jesteśmy jeszcze do końca pewni. Sporo użytkowników korzysta z opcji remote play na PS4 i ma sporo frajdy, dlatego też rozważamy pełnoprawną odsłonę” - dodaje.
„Jeśli zaś chodzi o iOS i urządzenia mobilne, także jest to w sferze naszych rozważań i wydaje nam się, że takie rozwiązanie może zadziałać, ale nie jest to obecnie nasz priorytet.”
W Don't Starve gracz budzi się w losowo generowanym lesie, pełnym niebezpieczeństw i przeciwników. Głównym zadaniem jest dbanie o potrzeby postaci, takie jak prowiant czy schronienie. Wraz z pogarszającym się stanem zdrowia bohater powoli popada w szaleństwo, a w lesie pojawiają się potwory - wytwór chorej wyobraźni.
Klei Entertainment pracuje obecnie także nad strategią Incognita, przemianowaną niedawno na Invisible, Inc. oraz Eets Munchies. Najlepiej znaną produkcją studia jest prawdopodobnie Mark of the Ninja.