Doom 2 wchodzi w trzeci wymiar
Zapomnijcie o obracających się ciałach wrogów.
Już za kilka dni gracze będą mogli wypróbować ambitna modyfikację Doom 2, która dzięki zastosowaniu technologii opartej na wokselach przeniesie klasycznego FPS-a w prawdziwy trzeci wymiar. Zapomnijcie o ciałach wrogów obracających się wraz z kamerą.
Wydany w 1994 roku Doom 2 do dziś pozostaje jedną z najlepszych strzelanek w historii branży i nawet dziś sprawia mnóstwo frajdy. Oryginalna produkcja cierpi na kilka technicznych ograniczeń, które z punktu widzenia współczesnego gracza naprawdę trudno zrozumieć. Choć osoby pamiętające premierę z własnego doświadczenia mogą się z tym nie zgodzić, to jednym z mankamentów oryginału był brak możliwości swobodnego rozglądania się i nienaturalne zachowanie sprite'ów podczas ruchu.
Co prawda gra już dawno temu zyskała możliwość własnoręcznego obierania celu znajdującego się na innej płaszczyźnie niż gracz - choćby dzięki GZDoom - jednak nadal mamy do czynienia z dwuwymiarowymi sprite'ami wrogów i obiektów, które wyglądają klimatycznie, ale i nierealistycznie. Wszelka iluzja trójwymiaru pryska, gdy tylko zaczniemy krążyć wokół ciała wroga czy świecznika stojącego gdzieś przy ścianie.
Moder Daniel Wienerson (znany jako cheello) postanowił rozwiązać ten problem dzięki wokselom. Pieczołowicie przerobił każdy sprite w grze na trójwymiarowy obiekt, który możemy obejrzeć pod każdym możliwym kątem, co bez wątpienia kosztowało go wiele pracy. W efekcie po zainstalowaniu Voxel Doom 2 będziemy mogli nie tylko rozglądać się we wszystkie możliwe strony, ale też nie zobaczymy więcej płaskich wrogów czy dekoracji obracających się nienaturalnie wraz z ruchem kamery.
Cheello dołożył wszelkich starań, by przenieść wiekową produkcję w prawdziwy trzeci wymiar, a do tego udało mu się w pełni zachować kultowy pikselowy styl, dzięki czemu trudno odróżnić jego modyfikację od oryginalnego dzieła id Software. Imponujący mod zadebiutuje już 1 sierpnia, więc jeśli szukacie pretekstu, by odświeżyć sobie Doom 2, to może być świetna ku temu okazja. W międzyczasie możecie obejrzeć materiał naszych kolegów z Digital Foundry poświęcony opisywanej modyfikacji.