Doom Eternal - strzelba bojowa, ciężkie działo, karabin plazmowy
Bronie dostępne w pierwszej fazie kampanii.
Poniżej znajdziecie opisy broni, które zdobywa się w początkowych etapach kampanii fabularnej. Dzięki nim szybko zapoznanie się z ogólną specyfiką danego oręża oraz poznacie jego ulepszenia, co powinno ułatwić wzmacnianie arsenału. Więcej informacji na temat mechaniki rozwijania broni oraz osiągania poziomu mistrzowskiego znajdziesz w dziale poradnika poświęconego punktom broni.
Na bieżącej stronie znajdziecie opisy następujących broni:
- Strzelba bojowa
- Ciężkie działo
- Karabin plazmowy
Strzelba bojowa - pierwsza z broni dostępna w grze (misja Piekło na ziemi), strzelająca nabojami śrutowymi. Sprawdza się bardzo dobrze na bliskich dystansach, gdzie może rozrywać na strzępy mniejsze demony lub wytrącać z równowagi większe. Na większych dystansach podstawowy ostrzał nie jest zbyt skuteczny.
Ulepszenia:
- Bomba przylepna - umożliwia wystrzeliwanie granatów, które przylegają do powierzchni lub przeciwników i po chwili wybuchają. Bardzo przydatne ulepszenie nadające się idealnie zarówno do obszarowego ranienia grup wrogów, jak i zadawania obrażeń silniejszym demonom. Ulepszenie przydatne praktycznie przez całą grę.
- Hiperautomat - zamienia strzelbę w pełni automatyczną broń. Ulepszenie pozwala wtedy prowadzić bardziej skoncentrowany ogień, jednak należy mieć na uwadze stosunkowo szybko kończące się zapasy amunicji.
Ciężkie działo - broń, którą podobnie, jak strzelbę, zdobywamy w misji Piekło na ziemi. Wbrew nazwie jest to szybkostrzelny karabin, korzystający z klasycznych naboi. Sprawdza się idealnie do oddawania precyzyjnych strzałów i osłabiania mniejszych demonów, na których możemy wykonać np. zabójstwo chwały. Zwykły tryb strzału nie sprawdza się w walce z silniejszymi demonami, ale modyfikacje mogą sporo w tej kwestii zmienić.
Ulepszenia:
- Precyzyjny strzał - zamienia broń w karabin snajperski o dużej sile rażenia. Nadaje się idealnie do prowadzenia ognia z dystansu i celowania w słabe punkty rywali (np. działko arachnotrona). Należy pamiętać, że pojedynczy strzał z trybu snajperskiego zabiera kilka pocisków. Ponieważ większość starć odbywa się raczej na bliskim dystansie, dlatego dobrze przemyśleć czy warto rozwijać to ulepszenie.
- Mikrorakiety - szybkostrzelna wyrzutnia rakiet, umożliwiająca zadawanie dużych obrażeń pojedynczym wrogom lub całym grupom. Rakiety mogą przydawać się nawet w trakcie walk z bossami. Wydaje się, że dzięki temu jest to ulepszenie znacznie bardziej uniwersalne i przydatne, niż precyzyjny strzał.
Karabin plazmowy - zdobywamy go w trakcie drugiej misji fabularnej o nazwie Exultia. Jest to szybkostrzelna broń korzystająca z baterii. Nadaje się bardzo dobrze do szybkiego eliminowania słabszych demonów oraz osłabiania silniejszych na bliskim i średnim dystansie. Jest to również niezwykle skuteczny oręż do szybkiego eliminowania tarcz energetycznych, które w momencie przeładowania energią wybuchają.
Ulepszenia:
- Uderzenie cieplne - w wyniku prowadzonego ostrzału gromadzona jest energia, którą możesz przełożyć na potężny strzał zadający duże obrażenia celom przed bohaterem. Jest to bardzo dobre zakończenie ostrzału w celu szybkiego pozbycia się grupy mniejszych demonów, kilku tarcz naraz lub wytrącenia z równowagi i osłabienia silniejszych przeciwników. Ulepszenie sprawdza się dobrze na małych dystansach i może uratować życie, jeśli zostaniemy np. zagonieni do narożnika.
- Wiązka mikrofalowa - pozwala strzelić skoncentrowaną wiązką, która zatrzymuje wroga i ładuje go energią. Po przekroczeniu odpowiedniego poziomu dochodzi do eksplozji przeciwnika, zadającej obrażenia okolicznym celom. Możesz skorzystać z tego ulepszenia, jeśli zamiast wykańczania grupowo rywali na bliskim dystansie wolisz eliminować pojedyncze demony na większych odległościach.
Następnie: Doom Eternal - wyrzutnia rakiet, superstrzelba, balista, karabin maszynowy
Spis treści: Doom Eternal - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Doom Eternal - cyberantropokub, żywiołak bólu, trutnie maykrów, arcypodlec