Doom Eternal - wyrzutnia rakiet, superstrzelba, balista, karabin maszynowy
Bronie odblokowywane w późniejszym etapie kampanii.
Poniżej znajdziecie opisy broni, które zdobywa się w nieco późniejszych etapach kampanii fabularnej. Dzięki nim szybko zapoznanie się z ogólną specyfiką danego oręża oraz poznacie jego ulepszenia, co powinno ułatwić wzmacnianie arsenału. Więcej informacji na temat mechaniki rozwijania broni oraz osiągania poziomu mistrzowskiego znajdziesz w dziale poradnika poświęconego punktom broni.
Na bieżącej stronie znajdziecie opisy następujących broni:
- Wyrzutnia rakiet
- Superstrzelba
- Balista
- Karabin maszynowy
Wyrzutnia rakiet - broń zdobywana w trakcie trzeciej misji fabularnej o nazwie Baza kultystów. Jak sama nazwa wskazuje strzela rakietami, które zadają duże obrażenia całym grupom wrogów oraz zadają poważne obrażenia silniejszym demonom. W późniejszym okresie gry przydaje się zwłaszcza w tym drugim przypadku.
Ulepszenia:
- Zdalna detonacja - umożliwia dokonanie detonacji w dowolnym momencie lotu rakiety, a nie dopiero po uderzeniu w cel. Podczas dynamicznej walki dość rzadko pojawia się jednak czas na dokładne planowanie eksplozji, dlatego ta modyfikacja jest raczej średnio przydatna. Wyjątek mogą stanowić bardziej doświadczeni gracze, którzy potrafią wykorzystać tę możliwość.
- Naprowadzanie - namierza cel i wystrzeliwuje wiązkę trzech rakiet. Świetne ulepszenie sprawdzające się bardzo dobrze w walce z silniejszymi demonami, a nawet bossami. Warto rozwijać je od samego początku.
Superstrzelba - broń, korzystająca z pocisków śrutowych, zdobywana w trakcie misji Baza kultystów. Podobnie, jak zwykła strzelba nadaje się przede wszystkim do walki na bliskim dystansie. Zadaje większe obrażenia niż podstawowa wersja, ale każdy wystrzał zabiera więcej pocisków, a przeładowanie trwa dłużej. Przydaje się w specyficznych sytuacjach np. szybkim eliminowaniu całych grup słabych demonów, wytrącaniu lub dobijaniu silniejszych lub w czasie walk z najeźdźcą.
Alternatywnym strzałem jest rzeźnicki hak, umożliwiający szybkie przemieszczenie się bohatera w kierunku trafionego celu. Istnieją tylko ogólne ulepszenia superstrzelby, które pozwalają szybciej przeładowywać broń czy szybciej odnawiać hak rzeźnicki. Jeśli nie korzystasz z tej broni zbyt często, to można je pominąć.
Balista - broń strzelająca pociskami energetycznymi, którą zdobędziesz w Fortecy zagłady przed rozpoczęciem misji głównej o nazwie Supergniazdo juchy. Charakteryzuje się dużą siłą strzałą, zdolną rozerwać słabsze demony i polecieć w kierunku kolejnych celów. Sprawdza się bardzo dobrze w eliminowaniu tarcz energetycznych oraz do osłabiania mocniejszych demonów. Należy pamiętać, że jeden wystrzelony pocisk pochłania sporą ilość baterii energetycznych.
Ulepszenia:
- Arbalet - umożliwia skorzystanie z lunety i wystrzelenie wybuchowego pocisku w oddalonego przeciwnika, który eksploduje kilka chwil po trafieniu w cel. Możesz zainteresować się tym ulepszeniem, o ile często korzystasz z ostrzeliwania rywali z daleka, co w większości przypadków (małe rozmiary aren i dynamiczna walka na bliższym dystansie), może stanowić pewien problem.
- Ostrze niszczyciela - ładuje potężny pocisk, który w postaci fali zadaje duże obrażenia celom na obszarze przed bohaterem. Bardzo dobre ulepszenie, umożliwiające oczyszczenie terenu przed nami. Słabe demony są zabijane od razu, a silniejsze mogą zostać w ten sposób osłabione.
Karabin maszynowy - szybkostrzelna broń, która odblokujemy w misji Supergniazdo juchy. Karabin korzysta ze zwykłych pocisków i sprawdza się bardzo dobrze do wytrącania demonów, również tych silniejszych, z równowagi.
Ulepszenia:
- Ruchoma wieżyczka - umożliwia strzelanie z trzech luf jednocześnie, dzięki czemu znacznie zwiększa się siła rażenia broni. Bardzo dobre ulepszenie, zwłaszcza po rozwinięciu, dzięki któremu lufy nie będą się przegrzewać. Dzięki temu broń sprawdzi się świetnie w walce z całymi grupami wrogów, jak i pozbawianiu zdrowia większych demonów.
- Tarcza energetyczne - w trakcie prowadzenia ognia przed bohaterem pojawia się tarcza, która czasowo pochłania obrażenia. To ulepszenie również sprawdza się nieźle, jednak niestety nie podnosi siły strzału. Ponadto od statycznej obrony z tarczą dużo lepiej jest pozostawać w ciągłym ruchu.
Następnie: Doom Eternal - BFG, tygiel
Spis treści: Doom Eternal - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Doom Eternal - strzelba bojowa, ciężkie działo, karabin plazmowy