Skip to main content

Doom - Misja 3: Odlewnia - Katastrofa

Jak uniknąć katastrofy na Marsie.

Zatrzymanie stapiania rdzenia może i brzmi nieco strasznie, zwłaszcza że będziesz bombardowany ciągłymi komunikatami o coraz gorszej sytuacji, ale nie jest aż tak źle. W rzeczywistości nie musisz się spieszyć, czas nigdzie nie ucieka, a ty możesz skupić się na walce i eksploracji.

Jak zniszczyć cztery gniazda juchy

Podążaj przed siebie jedyną możliwą drogą, aż dotrzesz do olbrzymiego pomieszczenia, na dole którego znajduje się dużo płonącej lawy.

W prawym górnym rogu obrazka możesz zobaczyć jedno z gniazd juchy

Twoim celem jest zniszczenie czterech gniazd juchy, które oczywiście będą strzeżone przez spore ilości demonów, podobnie zresztą jak wielopoziomowe przejścia pomiędzy nimi. W jednym z początkowych korytarzy odnajdziesz pomieszczenie, gdzie możesz odtworzyć hologram. Znajduje się tam też panel dotykowy, aktywowany poprzez linie papilarne. Na razie jest bezużyteczny.

Podążaj dalej za hologramem, a następnie przeskocz na drugą stronę urwanej kładki. Odległość jest dość znaczna, ale jeśli spadniesz, będziesz mógł kontynuować podróż przeskakując pomiędzy półkami podświetlonymi przez dwie zielony diody w formie pasków. W końcu dotrzesz do miejsca widocznego poniżej.

Oderwij nieszczęśnikowi rękę

Podejdź do zwłok i wykonaj interakcję, aby wyrwać rękę, która posłuży do aktywowania panelu. Cofnij się zatem i wykorzystaj zdobytą kończynę. Teraz otworzą się duże zielone wrota, przez które naturalnie musisz przejść. Szybko dotrzesz do pierwszego gniazda juchy. Jest tu nieco ciasno, a przeciwnicy są dość silni, więc sugerujemy wykorzystanie strzelby bojowej.

Zdobycie żółtej i niebieskiej karty dostępu

Podążaj dalej w górę mapy, aż dotrzesz do głównego, dużego pomieszczenia. Miniesz tam niebieskie drzwi, do których w międzyczasie zdobędziemy kartę dostępu. Kolejne gniazdo juchy znajdziesz na samym dole, przy kładkach okalających główną część pomieszczenia. Łatwo tam o upadek i wpadnięcie do lawy, dlatego stąpaj ostrożnie. Po zniszczeniu drugiego gniazda użyj wystrzeliwującej windy widocznej na poniższym obrazku.

Przedmiot wygląda bardzo futurystycznie, ale to po prostu ulepszona, jednokierunkowa winda

Stąd już szybka droga do znalezienia zwłok, z których pobierzesz żółtą kartę dostępu.

Ten pan nie wstanie po zabraniu jego własności

W dolnej części mapy znajdziesz małe pomieszczenie, gdzie zdobędziesz karabin plazmowy. Niezwykle silną broń na mocnych i powolnych przeciwników. Stamtąd podążaj dalej za znacznikiem, aż dotrzesz do niewielkiego pomieszczenia ze sporą ilością schodów. Tutaj zniszcz trzecie gniazdo juchy, po czym trzymaj się górnego poziomu. Natkniesz się na zwłoki z niebieską kartą.

Tymi kartami nie zagrasz w pokera

W górnej części lokacji otworzysz tym samym drugie z zamkniętych drzwi i dostaniesz się do czwartego i ostatniego już gniazda juchy.

Jak zatrzymać stapianie rdzenia

Teraz czas na główne założenie misji. Musimy aktywować turbinę chłodzącą, a w tym celu przejdź przez kolejne drzwi oznaczone zielonymi diodami. Dotrzesz do wielkiego pomieszczenia z ogromnymi turbinami w podłodze. Aktywuj komputer przy nich, po czym bądź gotowy na dłuższą walkę z ciągle pojawiającymi się przeciwnikami.

Będzie ich sporo, na szczęście jest gdzie uciekać i skąd pozyskiwać kolejne apteczki, amunicję oraz pancerz. Przeskakuj więc pomiędzy kolejnymi kładkami i schodami, a także wskakuj na turbiny, aby nie zostać zaatakowanym przez wroga. Po pozbyciu się resztek oporu udaj się schodami do góry, aby zbadać problem ze źródłem sygnału.

Idź naprzód, po czym skorzystaj z opcji otwarcia osłon na panelu. Zauważysz czarny charakter gry, czyli panią Olivię. Po jej monologu biegnij przed siebie i skorzystaj z kolejnego panelu, tym razem opcji opuszczenia obiektu. Misja dobiegnie końca.


Następnie: Doom - Misja 4: Obiekt Argentu - Początek końca

Powrót do spisu treści: Doom - Poradnik, Solucja

Zobacz także