Doom nie musi być brutalny. Fani zmienili go w interaktywną galerię sztuki
Odrobina kultury zamiast zabijania demonów.
Klasyczny Doom z 1993 w okolicach premiery spotkał się ze sporą dozą krytyki, wytykającej dziełu id Software przesadną brutalność i brak większej głębi. A gdyby tak obrócić zamysł o 180 stopni i zamiast zabijania demonów zaoferować graczom możliwość spędzenia czasu z dziełami sztuki? Taki właśnie pomysł postanowiło zrealizować dwóch fanów kultowej produkcji.
Jak możemy się dowiedzieć ze strony projektu w serwisie Itch.io, za stworzenie Doom: The Gallery Experience odpowiada dwóch deweloperów Filippo Meozzi oraz Liam Stone. „The Gallery Experience stworzone zostało jako dzieło sztuki mające za zadanie parodiować cudownie pretensjonalny świat wernisaży sztuki. W tej przygodzie będziesz mógł przejść się po galerii i docenić sztukę piękną, popijając wino i ciesząc się darmowymi przystawkami” - czytamy w opisie moda.
W samej modyfikacji będziemy mogli zwiedzić dość rozległą galerię, podzieloną na kilka sekcji tematycznych, jak sztuka zachodnioeuropejska, grecka, egipska i japońska. Po podejściu do dowolnego elementu ekspozycji zobaczymy jego tytuł oraz podstawowe informacje, a kliknięcie w link uruchomi naszą przeglądarkę internetową i przeniesie nas na stronę internetową Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku, gdzie przeczytamy dokładny opis danego dzieła.
W trakcie zwiedzania w tle przygrywa nam smyczkowa aranżacja kultowego motywu muzycznego E1M1 z początku Dooma, a w ręce oczywiście cały czas mamy kieliszek czerwonego wina, które nasza postać może popijać. Ponadto w czasie wizyty w galerii zbierać będziemy pieniądze, które następnie wydamy w sklepie z pamiątkami znajdującym się przy wyjściu z poziomu. Twórcy zadbali także o rozmieszczenie na mapie kilku nieodłącznych dla serii Doom sekretów.
Ukończenie całości mapy zajmie nam od kilku do kilkunastu minut, a co najlepsze nie musimy nawet pobierać gry - mod możliwy jest do ogrania z poziomu przeglądarki internetowej na wspomnianej wcześniej stronie projektu w serwisie Itch.io. Oczywiście, jeśli chcemy, to pliki możemy także pobrać i uruchomić lokalnie w swojej kopii gry.