Doom - Sekrety: Klasyczne poziomy
Gdzie szukać ukrytych poziomów z oryginalnego Dooma.
Twórcy tegorocznego Dooma postanowili urozmaicić nam rozgrywkę, ukrywając na każdym poziomie klasyczną mapę z pierwszych części gry. Co ciekawe, wszystkie dodatkowe plansze zostały oddane w oryginalnej formie, zatem czeka nas do oglądania sporo pikseli i kilka ciekawych efektów.
Odblokowanie każdego oryginalnego poziomu odbywa się w dwóch fazach. Najpierw musisz znaleźć odpowiednią dźwignię i ją ruszyć, następnie odszukać wrota, które się otworzyły. Po ich przekroczeniu automatycznie wchodzimy do gry i cieszymy się wspomnieniami.
Misja 1: UAC - Jesień średniowiecza
Dźwignia: Po otwarciu niebieskich drzwi i podążaniu ścieżką po lewej stronie, trzymając się ciągle tej samej strony, wyjdziesz na otwartą przestrzeń. Znajdziesz tam element zabudowy mapy, okrągły zbiornik z pomarańczową kratownicą wokół, a w środku wiatrak. Za wspomnianym ogrodzeniem odnajdziesz dźwignię.
Drzwi: Wychodząc zza ogrodzenia od razu skręć w prawo, nieco dalej powinieneś zobaczyć otwarte wrota.
Misja 2: Dział zasobów - Poznaj swojego wroga
Dźwignia: Po przywróceniu zasilania i zeskoczeniu na niższy poziom, podążaj korytarzem z kratownicą pod nogami, aż dotrzesz do dwóch skrzyń. Wskocz na nie, następnie na żółto-czarną półkę, po czym na kolejną skrzynię i jeszcze nieco wyżej. Przejdź urywającą się kładką, po czym spójrz w lewo. Znajdzie się tam kolejna kładka. Aby na nią się dostać, musisz najpierw wskoczyć na poręcz. Uważaj zatem, aby nie spaść.
Drzwi: Znajdują się bezpośrednio pod tobą, dwa poziomy niżej. Możesz więc zaryzykować i zeskoczyć tam lub wrócić pokonaną wcześniej drogą.
Misja 3: Odlewnia - Katastrofa
Dźwignia: W miejscu, gdzie zaczynasz, przeskocz przez przepaść po swojej lewej stronie, przejdź mostem, a następnie skręć w prawo. Równolegle do mostu powinieneś znaleźć kwadratową platformę, a w jej rogu, od strony płynącej lawy, dźwignię.
Drzwi: Podążaj dalej kładką i zbocz nieco w lewą stronę, gdzie za niskimi schodkami odnajdziesz wejście.
Misja 4: Obiekt Argentu Początek końca
Dźwignia: Po przeskoczeniu na środkową, kwadratową platformę i minięciu wyzwania (zielony kamień), skręć od razu w lewo i trzymaj się cały czas krawędzi. Maksymalnie po lewej stronie odnajdziesz schody, a na ich szczycie, w rogu pomieszczenia, walające się beczki. To właśnie za nimi sprytnie ukryta jest dźwignia.
Drzwi: Kieruj się wzdłuż kładki, gdzie znalazłeś dźwignię. Na końcu skręć w lewo i przejdź przez podświetlone na zielono drzwi, do pomieszczenia z czerwonym pentagramem na podłodze. Na końcu pomieszczenia po prawej stronie znajdziesz wejście.
Misja 5: Wieża Argentu
Dźwignia: W dalszej części misji, gdzie będziesz aktywował drony komputerem przy wielkiej szybie, wyjdź na zewnątrz. Przeskocz na środkową, główną platformę, po czym udaj się na jej drugi koniec, nie zbaczając przy tym w żadną ze stron. Wskocz na drona w kierunku zielonego artefaktu, po czym pozwól zabrać się na górę. W najwyższym momencie wskocz na podświetloną półkę przed sobą, gdzie odnajdziesz dźwignię.
Drzwi: Wskocz z powrotem na drona, zjedź na dół, poczekaj aż znowu rozpocznie cykl w górę. W miejscu, z którego wyjeżdża, znajdziesz drzwi do sekretnego poziomu.
Misja 6: Sanktuarium Kadingir - W płomienie
Dźwignia: Za zbiorowym hologramem, gdzie otworzą się wielkie wrota, skręć w prawo i podążaj cały czas tą ścieżką, aż zobaczysz w pewnym momencie po prawej stronie jaskinię. Na jej końcu trafisz na dźwignię.
Drzwi: Wyjdź z jaskini, zeskocz na niższy poziom na prawo od podświetlonego na zielono przejścia, po czym obróć się o sto osiemdziesiąt stopni.
Misja 7: Obiekt Argentu (zniszczony) - Piekło na Marsie
Dźwignia: Po wyjściu z laboratorium i zabiciu Cacodemona, wskocz na najwyższą platformę po podświetlonych półkach i spójrz za dużą skrzynię. Znajdziesz tam dźwignię.
Drzwi: Zeskocz z obszaru z dźwignią niżej o dwa poziomy i kieruj się w stronę filaru z dużą jedynką na nim. Tam znajdziesz drzwi.
Misja 8: Kompleks Badań - Lepsze jutro
Dźwignia: Będąc w głównej części poziomu na zewnątrz, przeskocz na szpiczasty kamień nad przepaścią. Stamtąd dostań się na kolejny, ale już z podwieszaną platformą. Teraz spójrz w kierunku skalnej ściany, z której wychodzą dużych rozmiarów rury. Na prawo od nich znajduje się mała metalowa platforma, na której znajduje się dźwignia. Aby się tam dostać, musisz użyć podwójnego skoku. Jest to dość trudne i ryzykuje się tym samym runięciem w przepaść.
Drzwi: Wskocz na półkę nieco wyżej, a następnie na rurę. Dostań się z powrotem do budynku, w którym kontynuowałeś jeszcze niedawno misję. Wejście do niego poznasz po błękitnych elementach ogrodzenia. Tam znajdziesz wejście.
Misja 9: Laboratoria Lazarus
Dźwignia: Po dotarciu do okrągłego pomieszczenia i aktywacji kamienia związanego z wątkiem fabularnym, zejdź schodami obok wspomnianego przedmiotu. W czerwonym pomieszczeniu trzymaj się cały czas prawej strony, aż w końcu dotrzesz do nieco większego pokoju. Tam, również po prawej stronie, w rogu odnajdziesz dźwignię.
Drzwi: Wskocz przez otwór w środku podłogi, gdzie znajdziesz drzwi do bonusowej lokacji.
Misja 10: Kraina Tytanów
Dźwignia: Po otwarciu żółtych drzwi za pomocą zdobytej czaszki i dotarcia do pomieszczenia ze skrzącymi się na czerwono kolumnami, wskocz na przedmiot, który spadnie z góry. Wskocz jeszcze wyżej do słabo widocznej luki, gdzie odnajdziesz panel z czaszką - wciśnij go. Następnie zeskocz z powrotem na niższy poziom. Spójrz w lewą stronę od wejścia - otworzyłeś ukryte drzwi, gdzie znajduje się dźwignia.
Drzwi: Wyjdź z pomieszczenia z dźwignią i skręć w prawo. Na najbliższym rozstaju skręć również w prawo i jeszcze raz w tym samym kierunku. Powinieneś dotrzeć do pomieszczenia, gdzie na podłodze znajduje się żółta substancja. Tam odnajdziesz wejście.
Misja 11: Nekropolia - Tygiel
Dźwignia: Po zabraniu żółtej czaszki, w pomieszczeniu z dwoma "zbiornikami" krwi w podłodze, wejdź do małego pomieszczenia z płomieniami. Znajdziesz tam dźwignię.
Drzwi: Przejdź drzwiami w tym samym pomieszczeniu po przekątnej od odnalezionej dźwigni i delikatnie odbij w prawo. Drzwi są bardzo łatwe do zauważenia.
Misja 12: Centrum przetwarzania VEGI - Jestem VEGA
Dźwignia: Tuż obok zwłok w czerwonym pancerzu, za skrzyniami, w pomieszczeniu magazynowym "Sector P Access" - nieopodal niebieskich drzwi.
Drzwi: Przejdź przez niebieskie drzwi, następnie zielone i kierując się niebieskim korytarzem (na pierwszym rozstaju skręć w lewo), drzwi znajdziesz dokładnie na wprost.
Misja 13: Argent D'Nur - Studnia
Dźwignia: Skieruj się otworzoną przez drugi panel z czaszką ścieżką. Po wskoczeniu na półkę skalną, dźwignia znajdować się będzie zaraz po lewej stronie.
Drzwi: Tuż obok dźwigni, wystarczy spojrzeć w prawo po aktywowaniu.
Następnie: Doom - Sekrety: Figurki Doom Marine
Powrót do spisu treści: Doom - Poradnik, Solucja