Dota 2 porzuca season pass, bo kupuje go niewielu graczy
Nieoczekiwana zmiana.
Valve 2 kontynuuje szerszą restrukturyzację Dota 2 na dziesiąte urodziny popularnej produkcji. Po wielkiej aktualizacji z odświeżoną mapą czas rozprawić się z przepustką sezonową, która dotychczas wytyczała roczny cykl aktualizacji.
Problem w tym, że niewielu graczy kupowało battle pass (lub przepustkę bojową, jak jest tu nazywana). Wyrastając z Komendium, służył między innymi do finansowania turnieju The International.
„Elementy, które wcześniej mogły być fajnymi aktualizacjami tematycznymi, mini-grami i zestawami przedmiotów, arkanami i kwestiami dialogowym, stopniowo były połykane przez Przepustkę Bitewną. Nowe tryby, funkcje, przedmioty ozdobne - wszystko, co mogłoby pasować” - wyjaśnia Valve, nie do końca zadowolona z takiego „pochłaniania”.
Jak czytamy na oficjalnym blogu, każda kolejna przepustka stawała się coraz większa i bardziej rozbudowana, co sprawiało, że pozostała część roku była dużo uboższa w aktualizacji i „jałowa”. Twórcy zdecydowali więc odwrócić zjawisko i zrezygnować z battle passa.
„Prowadziło to do corocznego wydawania treści na monumentalną skalę, ale za to znacząco ograniczyło naszą zdolność do wykonywania pracy, której efekty były cenne i zadowalające dla graczy, ale jednocześnie nie wpasowywały się w linię nagród Przepustki Bitewnej” - czytamy.
Nowe podejście przetestowano już w tym roku, gdy część atrakcji, które normalnie trafiłyby do przepustki, wydano zamiast tego w ramach wspomnianej aktualizacji Nowe Rubieże oraz w patchu 7.33, za darmo dla wszystkich.
„Większość graczy Dota 2 nigdy nie kupuje Przepustki Bitewnej i nigdy nie otrzymuje z niej żadnych nagród. Każdy gracz mógł za to odkrywać nową mapę, bawić się nowymi przedmiotami i przypadkowo ginąć z ręki dręczyciela - każdy czerpie korzyści z ulepszeń interfejsu i nowych funkcji klienta” - zapewnia Valve.
Takie podejście będzie teraz kontynuowane, z większą różnorodnością aktualizacji na przestrzeni roku. Zmagania w ramach The International nadal będzie finansowane po części przez zakupy graczy, lecz nie za pomocą wielkiego Komendium, lecz osobnego patcha, który ukaże się we wrześniu.