Double Fine powraca na Kickstarter ze strategią Massive Chalice
AKTUALIZACJA 2: Zebrano ponad 1,2 mln. Twórcy opublikowali pierwsze grafiki koncepcyjne.
Aktualizacja #2: Kampania na rzecz Massive Chalice zakończyła się sukcesem. Zebrano ponad 1,2 mln dol., o 500 tys. więcej, niż zakładano.
Poprzednia inicjatywa studia Double Fine na Kickstarterze - przygodówka Broken Age - zebrała ponad 3,3 mln dol.
Twórcy Massive Chalice opublikowali także galerię grafik koncepcyjnych z projektu:
*
Aktualizacja: Massive Chalice potrzebowało mniej niż pięć dni na pozyskanie zakładanych 725 tys. dol. na Kickstarterze.
Dotacje napływały wolniej niż w przypadku rekordowego Broken Age, ale zbiórka na Massive Chalice potrwa jeszcze prze 23 dni.
W momencie pisania wiadomości licznik wskazywał ponad 742 tys. dol., a Double Fine nie ogłosiło jeszcze żadnych celów dodatkowych.
„Kickstarter jest prosty i jasny” - napisano w komunikacie dla użytkowników serwisu. „Prosimy o minimalną kwotę potrzebną na stworzenie gry - jej rozmiar będzie rósł na podstawie wszystkich zebranych dotacji.”
*
Oryginalna wiadomość: W zeszłym roku studio Double Fine zapoczątkowało „rewolucję” na Kickstarterze, zbierając ponad 3,3 mln dol. na grę przygodową Broken Age. Teraz twórcy chcą powtórzyć sukces i pozyskać co najmniej 750 tys. dol. na strategię Massive Chalice.
Za produkcję odpowiada Brad Muir, odpowiedzialny wcześniej m.in. za Iron Brigade. W strategii wcielimy się w nieśmiertelnego przywódcę, dowodzącego grupą herosów. Zadaniem graczy będzie odparcie inwazji demonów, zjednoczenie krainy pod własnym sztandarem i rekostrukcja tytułowego kielicha.
Rozgrywkę podzielono na dwie płaszczyzny: taktyczną walkę oraz zarządzanie włościami, polegające m.in. na prowadzeniu badań, aranżowaniu ślubów czy dbaniu o wydobycie surowców.
Twórcy czerpią inspiracje z X-COM, Final Fantasy Tactics i Fire Emblem, ale także z „Gry o tron”. Wiele elementów gry generowanych będzie losowo. Prowadzeni herosi będą się starzeć i umierać, a raz utraconego na polu walki bohatera już nie odzyskamy.
Po rozpoczęciu kampanii pojawiły się głosy niezadowolenia, krytykujące Double Fine za rozpoczęcie kolejnej kampanii na Kickstarterze przed wydaniem gry z pierwszej inicjatywy. Studio tłumaczy, że zespół odpowiedzialny za Broken Age to jedynie 30% pracowników, a reszta także musi mieć jakieś zajęcie. Oba projekty realizowane będą jednocześnie.
Płacąc 20 dol. (ok. 65 zł), otrzymamy kopię tytułu w wersji cyfrowej, bez zabezpieczeń DRM. Wpłata 50 dol. (ok. 165 zł) gwarantuje wcześniejszy dostęp do gry, grafiki zza kulis produkcji, ścieżkę dźwiękową i film dokumentalny.
Premierę zaplanowano wstępnie na wrzesień przyszłego roku, na PC, Mac i Linux. W niecałe 24 godziny od rozpoczęcia kampanii zebrano już ponad 440 tys. dol.