Dragon Age: Inkwizycja - Poradnik, Opis przejścia
Poradnik do Dragon Age Inkwizycja: opis przejścia wszystkich misji, mapy i zadania poboczne (100% ukończenia).
Witamy w poradniku i solucji do gry Dragon Age: Inkwizycja. Opis przejścia skupia się przede wszystkim na wątku fabularnym. Znajdziesz tu opisy wszystkich misji głównych, które czekają podczas przygody. Jesteśmy rzuceni w sam środek krwawego konfliktu między magami pragnącymi utrzymać przysługujące im prawa oraz zwalczającymi ich templariuszami, którzy nie chcą tolerować osób posługujących się magią. Jakby tego było mało do konfliktu nieoczekiwanie dołącza trzecia strona.
Gracz wciela się w postać Inkwizytora, który ma stawić czoła wszystkim trudnościom piętrzącym się w szerokim świecie Dragon Age. Autorzy stworzyli sporych rozmiarów kontynent składający się z szeregu rozbudowanych lokacji znanych zarówno z poprzednich części serii, jak i zupełnie nowych miejscówek. W trakcie przygody odwiedzimy zatem między innymi wioskę Azyl, Góry Mroźnego Szczytu, a także słynne miasto Redcliffe.
A zatem - przygodę czas zacząć!
*
Przewodnik na początek
Dragon Age: Inkwizycja - Tworzenie postaci
Dragon Age: Inkwizycja - Rozwój postaci i zarządzanie drużyną
Dragon Age: Inkwizycja - Specjalizacje
Dragon Age: Inkwizycja - Najlepsza postać do walki
Dragon Age: Inkwizycja - Smoki
Dragon Age: Inkwizycja - Surowce
Dragon Age: Inkwizycja - Operacje, profity oraz punkty wpływów i władzy
Dragon Age: Inkwizycja - Romanse
Opis przejścia misji - Ścieżka Inkwizytora
Dragon Age Inkwizycja - Gniew Niebios
Dragon Age Inkwizycja - Nieustające zagrożenie
Dragon Age Inkwizycja - Bohaterowie słusznej sprawy
Dragon Age Inkwizycja - Szeptem
Dragon Age Inkwizycja - W Twym sercu gorzeć będzie, Z popiołów
Dragon Age Inkwizycja - Oto jest otchłań
Dragon Age Inkwizycja - Oczy i serca przebiegłe
Dragon Age Inkwizycja - Co duma uczyniła
Dragon Age Inkwizycja - Ostatnia część
Dragon Age Inkwizycja - Zagłada na cały świat
Zadania dodatkowe, misje poboczne
Dragon Age: Inkwizycja - Zadania dodatkowe: Azyl
Dragon Age: Inkwizycja - Zadania dodatkowe: Zaziemie, część 1
Dragon Age: Inkwizycja -Zadania dodatkowe: Zaziemie, część 2
Dragon Age: Inkwizycja - Zadania dodatkowe: Zaziemie, część 3
Dragon Age: Inkwizycja - Zadania dodatkowe: Zaziemie, część 4
Dragon Age: Inkwizycja - Zadania dodatkowe: Wybrzeże Sztormów
Dragon Age: Inkwizycja - Zadania dodatkowe: Jałowe Mokradła
Dragon Age: Inkwizycja - Zadania dodatkowe: Zakazana Oaza
Dragon Age: Inkwizycja - Zadania dodatkowe: Podniebna Twierdza
Dragon Age: Inkwizycja - Zadania dodatkowe: Zachodnie Podejście część 1
Dragon Age: Inkwizycja - Zadania dodatkowe: Zachodnie Podejście część 2
Dragon Age: Inkwizycja - Zadania dodatkowe: Święte Równiny część 1
Dragon Age: Inkwizycja - Zadania dodatkowe: Święte Równiny część 2
Dragon Age: Inkwizycja - Zadania dodatkowe: Szmaragdowe Mogiły część 1
Dragon Age: Inkwizycja - Zadania dodatkowe: Szmaragdowe Mogiły część 2
Dragon Age: Inkwizycja - Zadania dodatkowe: Crestwood
Dragon Age: Inkwizycja - Zadania dodatkowe: Emprise du Lion część 1
Dragon Age: Inkwizycja - Zadania dodatkowe: Emprise du Lion część 2
Dragon Age: Inkwizycja - Zadania dodatkowe: Syczące Pustkowia
Dragon Age: Inkwizycja - Zadania dodatkowe - przejdź do tej sekcji
Wewnętrzny krąg - zadania towarzyszy
Dragon Age: Inkwizycja - Sera, Solas, Żelazny Byk, Blackwall
Dragon Age: Inkwizycja - Vivienne, Cole, Varrik, Leliana, Cole
Dragon Age: Inkwizycja - Kasandra, Józefina, Dorian, Cullen
Zagadki Astrarium - rozwiązanie
Dragon Age: Inkwizycja - Zagadki Astrarium: Zaziemie i okolice Redcliffe
Dragon Age: Inkwizycja - Zagadki Astrarium: Wybrzeże Sztormów
Dragon Age: Inkwizycja - Zagadki Astrarium: Crestwood
Dragon Age: Inkwizycja - Zagadki Astrarium: Szmaragdowe Mogiły
Dragon Age: Inkwizycja - Zagadki Astrarium: Zachodnie Podejście
Sekrety i znajdźki
Dragon Age: Inkwizycja - Sekrety, znajdźki - część 1
Dragon Age: Inkwizycja - Sekrety, znajdźki - część 2
Wszystkie mapy
Dragon Age: Inkwizycja - Mapa Góry Mroźnego Szczytu
Dragon Age: Inkwizycja - Mapa wioski Azyl
Dragon Age: Inkwizycja - Mapa Zaziemie
Dragon Age: Inkwizycja - Mapa Val Royeaux
Dragon Age: Inkwizycja - Mapa Reduta Therinfal
Dragon Age: Inkwizycja - Mapa Zamek Redcliffe (Cele i Królewskie Komnaty)
Dragon Age: Inkwizycja - Mapa Podniebna Twierdza
Dragon Age: Inkwizycja - Mapa Forteca Adamant
Dragon Age: Inkwizycja - Mapa Pustka
Dragon Age: Inkwizycja - Mapa Pałac Zimowy
Dragon Age: Inkwizycja - Mapa Dzicz Arbor, Świątynia Mythal
Dragon Age: Inkwizycja - Mapa Wybrzeże Sztormów
Dragon Age: Inkwizycja - Mapa Valammar
Dragon Age: Inkwizycja - Mapa Jałowe Mokradła
Dragon Age: Inkwizycja - Mapa Zakazana Oaza
Dragon Age: Inkwizycja - Mapa Val Royeaux
Dragon Age: Inkwizycja - Mapa Obrona Azylu
Dragon Age: Inkwizycja - Mapa Zachodnie Podejście
Dragon Age: Inkwizycja - Mapa Nieruchome Ruiny
Dragon Age: Inkwizycja - Mapa Święte Równiny
Dragon Age: Inkwizycja - Mapa Szmaragdowe Mogiły
Dragon Age: Inkwizycja - Mapa Villa Maurel
Dragon Age: Inkwizycja - Mapa Chateau d'Onterre
Dragon Age: Inkwizycja - Mapa Zaginiona świątynia Dirthamena
Dragon Age: Inkwizycja - Mapa Crestwood
Dragon Age: Inkwizycja - Mapa Emprise du Lion
Dragon Age: Inkwizycja - Mapa Syczące Pustkowia
Dragon Age: Inkwizycja - Mapy do gry - przejdź do tej sekcji
*
Jak zresetować zdolności postaci?
Jeśli doszedłeś do wniosku, że któraś z postaci została źle rozwinięta lub chciałbyś kompletnie zmienić przydzielone jej punkty zdolności, to istnieje taka możliwość. W tym celu musisz udać się do kowala Harrita (początkowo w Azylu, potem w Podniebnej Twierdzy) i kupić u niego (zakupy robisz przez sztandar stojący obok kowala) unikatowy przedmiot o nazwie Odnowa Taktyczna.
Pierwszy z nich możesz zakupić z jedną sztukę złota, kolejne będą już jednak droższe. Po zakupie przedmiotu przejdź do ekwipunku postaci, której zdolności chcesz wyzerować i użyj Odnowy Taktycznej. Wszystkie zainwestowane punkty w tym momencie znikną, a ty będziesz mógł je rozdysponować od nowa. Jest to opcja szczególnie przydatna, kiedy postacie otrzymują drzewka specjalizacji mniej więcej po dotarciu do Podniebnej Twierdzy.
Jak zdobyć konia?
Pierwszego wierzchowca możesz zdobyć wykonując w Zaziemiu zadanie dodatkowe o nazwie Koniuszy. Po uczynieniu tego będziesz mógł przyzywać określonym klawiszem wierzchowca, który od razu pojawi się przy tobie (nie dotyczy to zamkniętych i mniejszych lokacji).
Podróż na koniu znacznie skraca czas przemieszczania się na duże dystanse. Ponadto możesz z nim zeskakiwać z bardzo dużych wysokości i ani tobie, ani zwierzakowi nic się nie stanie (gdybyś skoczył tak postacią, to zabiłbyś się lub stracił sporo życia). Gdy zostaniesz zaatakowany i wróg trafi w wierzchowca, to zwierzak automatycznie zniknie, a ty przystąpisz do walki. Po jej zakończeniu będziesz mógł go z powrotem przywołać.
Po dotarciu do Podniebnej Twierdzy otrzymasz możliwość wymiany w stajni konia na inne zwierzęta. Poza zmianą wizualną nic więcej się w nich jednak nie zmienia.
Jak otwierać zamki do drzwi?
Do otworzenia niektórych drzwi niezbędne okażą się wytrychy, którymi zawsze dysponują postacie z klasy łotrzyków. Z prostszymi zabezpieczeniami poradzą sobie od ręki. Aby uporać się z lepiej zabezpieczonymi zamkami będziesz jednak musiał rozwinąć zdolność „Szybkie ręce, dobre narzędzia" z kategorii tajemnice (przy strategicznym stole). Zdolność ta kosztuje 4 punkty profitów.
Jak szybko zdobywać doświadczenie?
W przeciwieństwie do wielu innych gier fabularnych zabijanie wrogów w Inkwizycji zapewnia stosunkowo małe bonusy związane z doświadczeniem. Znacznie efektywniejszą metodą jest wypełnianie wszelkiego rodzaju zadań (głównych oraz dodatkowych), zamykanie szczelin (jest z nimi związanych duża ilość misji niemal w każdym odwiedzanym regionie), przejmowanie warowni dla potrzeb Inkwizycji (na przykład Twierdzy Gryfa w Zachodnim Podejściu) oraz zbieranie wszelkiego rodzaju dzienników i notatek.
Bardzo efektywny jest zwłaszcza ten ostatni sposób. Wprawdzie na początku gry suma uzyskiwanych za nie punktów nie jest zbyt wielka, ale przy stole strategicznym możesz skorzystać z profitów (w każdej grupie jest taki jeden), który podnosi tę wartość o 50 procent. Wystarczy zatem rozwinąć wszystkie tego typu profity, aby błyskawicznie zacząć zdobywać więcej doświadczenia.
Jak można się szybko wzbogacić?
Istnieje kilka sposobów zdobywania pieniędzy. Najprostszym jest po prostu eksplorowanie wszystkich zakamarków w lokacjach, w których się znajdziesz. W ten sposób możesz znaleźć sporo złota, a po silniejszych przeciwnikach zdobyć cenny ekwipunek. Kiedy natomiast zyskasz możliwość korzystania ze stołu strategicznego w sali narad, to otworzą się przed tobą nowe drogi pozyskiwania funduszy.
Niektóre operacje umożliwiają bowiem zdobywanie pieniędzy oraz surowców (np. operacja Zdobądź pieniądze). Zadania te możesz wykonywać kilkukrotnie, jednak za każdym razem musi upłynąć określona ilość rzeczywistego czasu, aby zadanie zostało ukończone. Jeśli chcesz przyspieszyć ten proces, to po rozpoczęciu danej operacji wyjdź do systemu i przestaw do przodu (przynajmniej o tyle, ile trwa operacja) zegar systemowy. Następnie wróć do gry, a zadanie od razu zostanie zakończone przyznając ci fundusze. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby z tej możliwości korzystać częściej.
Sposób na nieograniczoną ilość punktów zdolności
W grze istnieje pewien błąd umożliwiający zdobycie nieskończonej ilości amuletów zapewniających kolejne punkty zdolności głównemu bohaterowi. Jak do nich dotrzeć? Przede wszystkim musisz posiadać w drużynie łotrzyka z rozwiniętą umiejętnością „Szybkie ręce, dobre narzędzia" (jest do zdobycia przy stole narad). Następnie udaj się do osady Crestwood - na prawo od kamienia podróży znajduje się drewniana chata. Wejdź do niej, przeszukaj ciało leżące przy kominku i podnieś amulet potęgi. Teraz przenieś się do innego regionu (na przykład Zachodniego Podejścia), po czym wróć z powrotem do osady Crestwood. Wejdź do domu, a przy ciele ponownie znajdziesz amulet dający punkt zdolności.
W jakiej kolejności przechodzić grę?
Dragon Age oferuje ogromny świat naszpikowany różnymi niebezpieczeństwami. Dlatego najważniejsze jest dopasowanie naszych możliwości do sił przeciwnika. W niektórych regionach wrogowie będą z początku zbyt silni na nasz słaby oddział i bez trudu się z nim rozprawią. W takich przypadkach gdy przeciwnicy są o 3-4 lub więcej poziomów mocniejsi od nas (informacje o poziomie przeciwnika znajdziesz na górze ekranu po zaznaczeniu go), najlepiej dać nogę i wrócić, kiedy będziemy silniejsi.
Poniżej znajduje się ogólne zestawienie krain oraz poziomów wrogów, jakich można w nich spotkać. Z lewej strony podano nazwę regionu, a z prawej poziomy doświadczenia oponentów spotykanych w danym regionie (oczywiście mogą zdarzać się słabsze i silniejsze wyjątki).
Azyl - do 4
Zaziemie - 4-12
Val Royeaux - 4-6
Wybrzeże Sztormów - 7-15
Zakazana Oaza - 8-20
Jałowe Mokradła - 8-15
Podniebna Twierdza - 10-12
Crestwood - 10-14
Zachodnie Podejście - 10-15
Święte Równiny - 10-16
Szmaragdowe Mogiły - 14-20
Emprise du Lion - 16-22
Syczące Pustkowia - 19-23