Dragon Age: Inquisition - nowe szczegóły z zapowiedzi Game Informera
Eksploracja, Inkwizycja i... Baldur's Gate.
Magazyn Game Informer kilka dni temu opublikował obszerną zapowiedź Dragon Age: Inquisition, trzeciej części serii RPG od BioWare. W tekście podano wiele szczegółów na temat rozgrywki, fabuły i świata gry.
Akcja rozpoczyna się w 10 lat po zakończeniu Dragon Age: Początek. Trwa wojna domowa oraz konflikt magów i Templariuszy, a „sielankę” przerywa niespodziewany atak demonów. Nowemu wrogowi stawić czoła może jedynie Inkwizycja, której nikt się nie spodziewa. Na czele frakcji staje gracz, a naszym zadaniem jest znalezienie osoby odpowiedzialnej za atak demonów i pokonanie przeciwnika.
Jako przywódca niezależnej frakcji, gracz będzie mógł według własnych upodobań kierować działaniami organizacji. Zadecydujemy, jak prowadzić śledztwo i z kim wejść w sojusze. Inkwizycja wraz w upływem czasu będzie rosła, pozyskiwała nowych członków i zwiększała wpływy w świecie - w śledzeniu postępów pomoże także dedykowana aplikacja na iPada.
Twórcy przyznali, że świat w Dragon Age: Inquisition nie będzie „prawdziwie” otwarty, ale lokacje będą dużo większe niż w poprzednich odsłonach. Nacisk położono na eksplorację, a całość porównano do Baldur's Gate, gdzie poszczególne miejsca często miały własną historię.
Takie podejście umożliwi także zachowanie balansu pomiędzy prowadzeniem „epickiej” fabuły w stylu BioWare i bardziej „organicznymi” zadaniami, znajdowanymi podczas eksploracji. Tradycyjnie już, na każdym kroku na gracza czekać będą wybory moralne, wpływające na fabułę. Wśród bohaterów niezależnych pojawi się kilku starych znajomych, w tym Cassandra, Varric i Morrigan.
Otrzymamy możliwość podróżowania na wierzchowcach, do gry powrócą także smoki. Najpotężniejsze potwory nie będą automatycznie dostosowywane do poziomu postaci - często najlepszym wyjściem będzie ucieczka i powrót po zdobyciu doświadczenia.
Określone struktury w świeci gry będzie można niszczyć i odbudowywać. Twórcy zapowiadają możliwość przeprowadzania oblężeń, ale za pomocą magii będzie mogli np. odnowić zniszczony most, czy przejąć starą wieżę strażniczą na potrzeby Inkwizycji.
W kwestii walki BioWare stara się znaleźć złoty środek pomiędzy Dragon Age 2 i Origins, z równym naciskiem na taktykę i efektowną akcję. Usprawniona zostanie sztuczna inteligencja wrogów. W planach jest także cykl dnia i nocy.
Dragon Age: Inquisition ukaże się jesienią 2014 roku. Trafi na PS3, Xboksa 360, PS4, Xbox One oraz PC.