Dragon Age: The Veilguard z funkcją transmogu i ograniczeniami w systemie pancerzy
Towarzysze mają własne zestawy strojów.
Kolejne wieści o erpegowych systemach w nadchodzącym Dragon Age: The Veilguard. Tym razem dowiadujemy się, jak w nowej grze BioWare wygląda kwestia ubioru oraz dostosowywania jego wyglądu do preferencji.
Wieści pochodzą z serwisu Game Informer, który regularnie publikuje kolejne szczegóły The Veilguard. Przede wszystkim znamy już liczbę i rodzaj slotów, w których będziemy mogli umieszczać przedmioty w menu ekwipunku. Dla towarszyszy będą to: pancerz, pierścień, akcesorium i broń. Z kolei Rook (nasza postać) dysponuje slotami na pancerz, hełm, dwie bronie, pas, amulet i dwa pierścienie.
Pas z pewnością nie należy do standardowego zestawu wyposażenia postaci w grach RPG, ale w nowym Dragon Age pełni istotną funkcję. Im lepszy pas na wyposażeniu, tym większa skuteczność leczenia, a najlepsze pasy mogą nawet wywoływać dodatkowe efekty, jak tymczasową niewrażliwość na obrażenia.
Według twórców, „duża część” pancerzy w grze będzie zarezerwowana dla konkretnych klas postaci lub konkretnych towarzyszy. Wojownik nie będzie mógł nosić szaty dla maga, a krasnolud nie wciśnie się w smukły strój dla elfa, co ma oczywiście sens.
Miłośnicy personalizacji w grach RPG z pewnością ucieszą się, że gra zaoferuje - najwyraźniej już na premierę - „rozbudowany” system transmogryfikacji. Oznacza on, że będziemy mogli przypisać do noszonego pancerza wygląd innego pancerza, bez negatywnego wpływu na statystyki. Transmog pozwoli modyfikować nie tylko wygląd Rooka, ale i towarzyszy. Nie jest jednak jasne, czy obejdziemy dzięki niemu wspomniane powyżej ograniczenia dla klas i postaci.
Dowiadujemy się też, że podczas tworzenia postaci w kreatorze będziemy mogli podejrzeć, jak nasz Rook wygląda w zbroi z „połowy lub końca gry” oraz stroju codziennym, który zobaczymy np. w nieco bardziej wyluzowanych przerywnikach filmowych.