Skip to main content

Dragon Age Veilguard - wszystkie zakończenia

Oraz jak je odblokować.

Dragon Age The Veilguard, jak większość gier RPG, posiada kilka różnych zakończeń, a decyzje gracza podejmowane w czasie całej zabawy wpływają na to, jak potoczy się finałowy rozdział wątku głównego. Na tej stronie zamieszczamy opis wszystkich zakończeń gry wraz z ogólnymi wskazówkami, jak je uzyskać

Uwaga: w grze znajduje się także sekretne zakończenie, rozgrywane po napisach końcowych. Odblokowanie go wymaga jednak nieco zachodu, a dokładną procedurę opisujemy na osobnej stronie.


Na tej stronie:


Najgorsze i złe zakończenie

Domyślne zakończenie jest zdecydowanie jednocześnie najgorszym i zobaczą je przede wszystkim gracze, którzy nie włożyli zbyt wiele wysiłku w rozwijanie wątków pobocznych spotykanych w grze.

Konkretnie rzecz ujmując musimy stanąć do ostatecznej walki z Solasem, gdy żaden z naszych towarzyszy nie osiągnął statusu Bohatera Straży Zasłony (to znaczy - nie wykonaliśmy ich questów pobocznych), a także mamy marne relacje z frakcjami w grze. Jeśli chcemy koniecznie zobaczyć to zakończenie, musimy też dokonać konkretnych wyborów w następujących rozdziałach:

Rozdział 6

  • Pomagamy Treviso zamiast Minratusowi. Taki wybór nie pozwoli nam ulepszyć relacji z frakcją miasta powyżej 1 gwiazdki, co automatycznie przekreśla lepsze zakończenia.

Rozdział 12

  • Decydujemy, aby to Harding przewodziła grupą dywersantów
  • Wybieramy, aby to Neve zajęła się rozbrojeniem magicznych artefaktów

Rozdział 13

W tym rozdziale kluczową decyzją jest przypisanie odpowiednich towarzyszy do optymalnych ról w nadchodzącej bitwie. Dobre rozdzielenie ról będzie wyglądało następująco:

  • Taash chroni Skaczących za Zasłonę
  • Lucanis chroni Antivańskie Kruki
  • Harding broni Szarą Straż/Żałobną Gwardię

Jeśli chcemy uzyskać złe zakończenie, musimy naturalnie przypisać towarzyszy w zupełnie inny sposób, niż jest to pokazane wyżej.

Jeśli z takimi warunkami stanęliśmy do ostatecznej konfrontacji, to w czasie finałowego aktu wszyscy nasi towarzysze zginą, a Rook będzie musiał zmierzyć się ze Straszliwym Wilkiem samemu. Walka oczywiście nie idzie po myśli bohatera i finalnie w akcie desperacji protagonista naznacza Sztylet z Lyrium krwią zarówno Solasa, jak i Swoją, finalnie poświęcając się, aby związać ich obu z Zasłoną.

Jeśli natomiast nadal mamy niską reputację wśród frakcji i dokonywaliśmy błędnych decyzji, ale do ostatecznego ataku ruszyliśmy z dwójką towarzyszy posiadających tytuł Bohaterów Straży Zasłony, to zakończenie będzie nieco inne. Nasi towarzysze i Rook przeżyją starcie z Solasem, jednak to zwycięstwo nie poczują satysfakcji z takiego obrotu spraw.

W złym zakończeniu Solas zostaje pokonany, nadal nie rozumiejąc swoich błędów

Tak czy inaczej, w ostatniej cutscence dowiemy się, że pamięć o poległych bohaterach zostaje uczczona pomnikiem, jednak chwilę później gra informuje nas, że zwycięstwo przyniosło spokój tylko tymczasowo. Ponadto otrzymamy wskazówki, jak uniknąć złego zakończenia przy kolejnym podejściu do gry.


Neutralne zakończenie

Zakończenie neutralne jest dosyć proste do osiągnięcia i na swój sposób ironiczne, pozwalając nam na oszukanie Boga Kłamstwa. Aby osiągnąć to zakończenie, musimy dotrzeć do finałowej bitwy wraz z towarzyszami posiadającymi tytuł Bohaterów Straży Zasłony (i tym samym potężny ekwipunek), z przynajmniej dobrą (dwugwiazdkową) reputacją u frakcji oraz nie posiadając esencji Mythal.

W neutralnym zakończeniu Solas dalej nie rozumie swoich błędów, ale duma nakazuje mu zaakceptować fakt, że został przechytrzony i pokonany

W trakcie finałowego starcia odrzucamy dalszą walkę z Solasem, wybieramy opcję dialogową „Zróbmy to twoim sposobem”. Wówczas Rook przekaże Solasowi fałszywy sztylet. Elf nie wyczuje podstępu i użyje przedmiotu na Zasłonie, co w efekcie znacząco go osłabi. Wtedy bohater wykorzysta prawdziwy sztylet, aby siłą związać Straszliwego Wilka z Zasłoną.


Dobre zakończenie i zakończenie Inkwizytora

Dobre zakończenie gry naturalnie pokazuje epilog, w którym prawie wszyscy nasi sprzymierzeńcy przeżyli (niestety, grę zawsze zakończymy z przynajmniej jedną śmiercią po naszej stronie), a Solas zrozumiał swoje błędy i z własnej woli decyduje się na połączenie z Zasłoną.

Aby je osiągnąć, musimy mieć przynajmniej dwugwiazdkową reputację ze wszystkimi frakcjami oraz ukończyć wszystkie zadania poboczne towarzyszy, aby uzyskali tytuły Bohaterów Straży Zasłony. Dodatkowo musimy wykonać zadanie poboczne Żal Straszliwego Wilka i uzyskać rzadki przedmiot Esencję Mythal bez uciekania się do walki, a także podjąć następujące decyzje (jeśli chcemy zminimalizować straty wśród towarzyszy):

Rozdział 6

Rozdział 12

  • Decydujemy, aby to Davrin przewodził grupą dywersantów. Uwaga (kliknij, aby odsłonić): Davrin zginie w wyniku tej decyzji, jednak Harding jest bardziej „istotna” fabularnie, dlatego lepiej w tym miejscu utrzymać ją przy życiu
  • Wybieramy, aby to Bellara zajęła się rozbrojeniem magicznych artefaktów Uwaga (kliknij, aby odsłonić): W wyniku tej decyzji Bellara pozornie zginie, ale będziemy mogli ją uratować później. Natomiast w wypadku wyboru Neve kobieta zginie zawsze i bez możliwości ratunku

Rozdział 13 i 14

W tych rozdziałach kluczowymi decyzjami jest przypisanie odpowiednich towarzyszy do optymalnych ról w nadchodzącej bitwie. Dobre rozdzielenie ról będzie wyglądało następująco:

  • Taash chroni Skaczących za Zasłonę
  • Lucanis chroni Antivańskie Kruki
  • Harding broni Szarą Straż/Żałobną Gwardię
  • Taash chroni Niebiański Dwór

Jeśli więc spełniliśmy wszystkie warunki, to w ostatniej konfrontacji możemy wybrać dodatkową opcję dialogową „Jest jeszcze inny sposób”. Wówczas pojawią się Mythal, Morrigan oraz Inkwizytor, którzy wspólnie przekonają Solasa, że od samego początku był w błędzie i pokazują mu, do jakich nieszczęść doprowadzi realizacja jego planu. Mythal zwalnia Solasa ze służby, a on sam decyduje się w ramach kary za popełnione czyny dobrowolnie wiązać się z Zasłoną.

W dobrym zakończeniu Solas żałuje swoich błędów i decyduje się poświęcić dla większego dobra. Opcjonalnie możemy sprawić, że wyruszy na drugą stronę Zasłony wraz z miłością swojego życia

Dodatkowo, jeśli podczas tworzenia naszej postaci w Veilguard skorzystaliśmy z możliwości symulacji wyborów z Inkwizycji, to możemy zdecydować, że Inkwizytor i Solas nawiązali romans w czasie swoich wcześniejszych przygód. W takim wypadku później w grze możemy w rozmowie z Inkwizytorem nawiązać do tego i przekonać ją lub jego, aby wybaczyli Solasowi i chcieli ponownie się z nim spotkać.

W tej wersji zakończenia Inkwizytor z własnej woli się poświęca i postanawia towarzyszyć Solasowi po drugiej stronie Zasłony. Oboje dziękują Rookowi tuż przed złączeniem się z Zasłoną. Dodatkowo, jeśli wykonaliśmy kilka opcjonalnych aktywności, możemy także uzyskać Sekretne Zakończenie, czy też scenę po napisach.

Spis treści: Dragon Age Veilguard - Poradnik, Solucja

Zobacz także