Skip to main content

Dragon’s Dogma 2 brzmi coraz ciekawiej. Twórcy inspirują się GTA 5

Prawdziwie żyjący świat.

Reżyser Dragon’s Age 2 Hideaki Ituno przyznał w wywiadzie, że jedną z inspiracji dla powstającej produkcji było GTA 5. Deweloperzy z Capcomu byli zachwyceni, jak studiu Rockstar udało się stworzyć prawdziwie „żyjący” świat z wiarygodnymi postaciami niezależnymi - teraz celują w podobne doświadczenia u graczy.

Z twórcą miała okazję rozmawiać redakcja portalu VGC. Jedno z pytań dotyczyło tego, co jest dla jego zespołu największą inspiracją przy tworzeniu gry. „Chcieliśmy po prostu stworzyć rzeczy, których nie mogliśmy osiągnąć w pierwszym Dragon’s Dogma w momencie jego premiery, czy to przez brak czasu, czy też ze względu na ograniczenia dostępnego wówczas sprzętu” - tłumaczy deweloper.

Więc główną inspiracją jesteśmy w pewnym siebie my sami i dzięki obecnej generacji konsol możliwość osiągnięcia w końcu tego, czego chcieliśmy” - dodaje Ituno. „Gdybym jednak miał wskazać jeszcze jedną grę, która wyszła w międzyczasie, to powiedziałbym, że było to GTA 5. W pewnym sensie podziwiam, jak udało się tam stworzyć świat, w którym naprawdę wydawało się, że NPC zajmują się swoim życiem niezależnie od gracza”.

Za każdym razem, gdy zwiedziałeś miasto, mogło wydarzyć się wiele interesujących losowych sytuacji. Wydawało się, że wszystkiego rodzaju dziwne wypadki mają miejsce niezależnie od tego, czy gracz tam jest czy nie” - kontynuuje reżyser. „To poczucie żywego świata to coś, co zdecydowanie staram się osiągnąć w Dragon’s Dogma 2”.

Przypomnijmy, że Dragon’s Dogma 2 zostało oficjalnie zapowiedziane w zeszłym roku, podczas specjalnej transmisji z okazji dziesiątej rocznicy premiery pierwszej części gry. Głównym atutem produkcji mają być sterowani przez rozbudowaną sztuczną inteligencję kompani - chociaż gra jest przygotowana z myślą dla jednego gracza, to mają oni sprawiać wrażenie, że użytkownikowi towarzyszą żywi kompani.

Zobacz także