Skip to main content

Dragon's Dogma 2 jest bezlitosne dla procesorów. Wydajność na PC nie jest najlepsza

Capcom obiecuje poprawę.

Dragon's Dogma 2 jeszcze nie zadebiutowało, ale Capcom już teraz obiecuje, że przygotuje aktualizacje poprawiające płynność zabawy na PC. Obecnie wydajność nie jest najwyższa, ze względu na duże wymagania stawiane procesorom.

Produkcja już wcześniej wywołała spore kontrowersje poprzez limit 30 klatek na sekundę na konsolach (co gorsza, bez stałej blokady). Pierwsze recenzje tytułu ujawniły nie tylko bardzo wysokie oceny, ale także problemy techniczne na komputerach osobistych.

Jak opisuje na przykład serwis IGN, sprzęt wyposażony w potężną kartę graficzną RTX 4090 potrafi zejść w okolice 30-kilku klatek na sekundę. „Wąskim gardłem” staje się bowiem procesor (w tym przypadku mowa o AMD 5800X3D), a winne są podobno postacie niezależne.

„W Dragon's Dogma 2 duża pula zasobów procesora przydzielana jest na każdą postać i dynamicznie obliczanie wpływu jej fizycznej obecności w różnych lokacjach. W niektórych sytuacjach, gdy jednocześnie pojawia się wiele postaci, wykorzystanie procesora może być bardzo wysokie i może wpływać na liczbę klatek na sekundę” - wyjaśnia przedstawiciel japońskiej korporacji.

Bywało lepiejZobacz na YouTube

„Zdajemy sobie sprawę, że w takich sytuacjach ustawienia zmniejszające obciążenie karty graficznej mogą mieć obecnie ograniczony efekt. Szukamy jednak sposobów na poprawę wydajności w przyszłości” - dodano.

Serwis PCGamesN w swojej recenzji przyznaje otwarcie, że Dragon's Dogma 2 „to świetna gra RPG, tylko nie na PC”. „Niespójna płynność to największy problem. Spadki są mniej dotkliwe w otwartym świecie, ale w dużych miastach walczyłam z bólem głowy, podczas gdy ruch postaci przypominał animację poklatkową” - czytamy w tekście. „Nawet najwyższej klasy karta graficzna nie uchroni nas przed losowym zacinaniem, które często powodowało, że martwiłam się o utratę pojedynczego pliku zapisu”.

„Taki poziom wydajności byłby do zaakceptowania, gdyby grafika była wybitna, ale w Dragon's Dogma 2 jest najwyżej w porządku” - dodaje PC Gamer we własnym teście, najwidoczniej nie zdając sobie sprawy z faktu, że winne są właśnie postacie niezależne i procesor.

Wykresy z liczbą klatek na sekundę w tym serwisie potwierdzają sporą różnicę między otwartym światem i miastem. Biorąc jako przykład Ryzena 5 5600X i RTX 4070 w 1440p, mowa o średniej 63 FPS w otwartym świecie, ale już 39 FPS w mieście (ze spadkami do... 20 FPS).

Zobacz także