Druga część przygodówki Broken Age jest już w pełni sfinansowana
Wystarczą zyski ze sprzedaży pierwszego aktu.
Studio Double Fine ma już wszystkie potrzebne fundusze na dokończenie drugiej części przygodówki Broken Age.
Przypomnijmy: na produkcję gry zebrano pierwotnie 3,4 mln dolarów, korzystając z kampanii na Kickstarterze. Wkrótce potem zdecydowano się jednak podzielić tytuł na dwie części - pierwszy odcinek powstawał za pieniądze od graczy, drugi - już za zyski ze sprzedaży.
„Na pewno zarobiliśmy wystarczająco, by wyprodukować drugą połowę” - przyznał Tim Schafer, szef Double Fine, w rozmowie z serwisem Games Industry. „A nie skończyliśmy jeszcze wersji na wszystkie platformy sprzętowe” - dodał producent, mając na myśli konwersję na iPada.
Pierwszy akt Broken Age ukazał się 14 stycznia dla wspierających na Kickstarterze oraz kilka dni później na Steamie, w wersji PC i Mac. Druga część powinna zadebiutować w kwietniu lub w maju, jako darmowa aktualizacja.
Informacje o podzieleniu gry na dwie części wywołały spore kontrowersje - Double Fine planowało pierwotnie pozyskać jedynie 400 tys. dol. Skąd więc dodatkowe koszty? Schafer odpiera zarzuty, wyjaśniając, że projekt rozrósł się do znacznie większych rozmiarów, a innymi opcjami było przesunięcie premiery do 2015 roku lub kolejna zbiórka pieniędzy.
„Osoby, które nie śledziły uważnie prac, sądziły, że nie mamy już pieniędzy i bankrutujemy” - wspomina deweloper. „Nie, nie, nie. Rozszerzaliśmy grę i sami za to płaciliśmy, bez proszenia o dotacje.”
Fabuła Broken Age opowiada równoległe historie dwojga nastolatków. Bohater aktu pierwszego to chłopak - Shay (w tej roli Elijah Wood) - mieszkający samotnie na stacji kosmicznej. Część druga przedstawi losy dziewczynki - Velli (Masasa Moyo) - wybranej przez mieszkańców wioski na ofiarę dla bestii.