Skip to main content

DualSense testowany w grze na PS5 - pokaz Geoffa Keighleya

Gameplay z Astro's Playroom.

Zgodnie z obietnicami, Geoff Keighley podzielił się wrażeniami z używania DualSense, czyli kontrolera PlayStation 5. W trakcie internetowej transmisji prezenter testował pada na przykładzie Astro's Playroom - gry zmierzającej na nową platformę Sony.

Produkcja będzie zainstalowana na dysku twardym każdego egzemplarza PS5. Tytuł zaprojektowano w taki sposób, by pozwalał użytkownikom sprawdzić najważniejsze funkcje nadchodzącej konsoli i jej pada. Pokaz w poniższym filmie - rozpoczyna się od około 14. minuty.

Zobacz na YouTube

Faktycznie: w trakcie zabawy Keighley korzystał z różnych opcji DualSense. Ciekawostką jest zastosowanie wbudowanego mikrofonu - w pewnym momencie prezenter musiał dmuchnąć w gadżet, by wprawić w ruch wiatraczek.

Potwierdzono też działanie systemu haptycznego, który pozwoli poczuć teksturę „dotykanego” materiału. W pustynnej lokacji Geoff doświadczył ponoć uczucia podobnego do stąpania po prawdziwym piasku, dodatkowo z pada wydobywał się odgłos przesypywanych ziarenek.

Tylna część pada

Według Keighleya, sprawdzają się także adaptacyjne triggery. W jednej z sekwencji prowadzona postać siadła za sterami maszyny, która porusza się skokowo, odbijając na sprężynie - przy wykonywaniu ruchu poczuł stosowny opór w przyciskach.

To nie wszystko: prezenter przedstawił, jak z bliska wygląda tylna część pada. Potwierdził tym samym, że w kontrolerze zabraknie dodatkowych przycisków - niektórzy liczyli, że Sony zaimplementuje bonusowe guziki, znane z nakładki Back Button Attachment.

PS5 wraz z kontrolerem ukaże się pod koniec 2020 roku.

Zobacz także