DualSense w grach na PS5 - deweloperzy o wykorzystaniu funkcji pada
Ratchet & Clank: Rift Apart, Kena: Bridge of Spirits i inne.
- Twórcy gier na PS5 omówili wykorzystanie funkcji DualSense
- Wypowiedzieli się między innymi autorzy Ratchet & Clank: Rift Apart, Kena: Bridge of Spirits i Ghostwire: Tokyo
Na blogu PlayStation opublikowano wpis, w którym twórcy gier zmierzających na PS5 wypowiadają się o wykorzystaniu funkcji kontrolera DualSense.
W Ratchet & Clank: Rift Apart nie ograniczono się do zastosowania systemu haptycznego pada tylko w walce. Według autorów tytułu, zbierając pioruny z pokonanych wrogów poczujemy delikatny impuls, przyjemniejsze powinno być też wybieranie arsenału i skanowanie otoczenia.
Natomiast w Ghostwire: Tokyo wbudowany głośnik kontrolera oraz mechanika imitująca dotyk pozwolą użyć „szóstego zmysłu”, dzięki któremu główny bohater dostrzeże więcej niż normalni ludzie, co przyda się w rozwiązywaniu zagadek.
Pad pozwoli poczuć oparte na żywiołach nadnaturalne moce - odróżnimy podmuchy wiatru, przypływ wody i niszczący ogień. Adaptacyjne triggery postawią zaś opór podczas egzorcyzmów, a wibracje staną się silniejsze wraz ze wzmacnianiem zdolności.
Twórcy Life is Strange: True Colors wykorzystają z kolei oświetlenie kontrolera. Bohaterka gry - Alex - potrafi odczuwać emocje innych osób, symbolizowane przez różne kolory, które wskaże lampka DualSense. Ponadto używając zdolności postaci, poczujemy opór lewego analoga, gdy wzrośnie potęga umiejętności.
Odpowiedzialne za Kena: Bridge of Spirits studio Ember Labs obiecuje zaś, że adaptacyjne triggery postawią opór w trakcie zamiany kija w łuk i stosowania broni, co uzupełnią doznania dotykowe.
W nastawionym na akcję Scarlet Nexus funkcje pada pozwolą „poczuć” korzystanie z telekinezy - przykładowo, kiedy przeniesiemy uniesiony przedmiot w lewą stronę, zawibruje lewa część DualSense. Urządzenie odwzoruje też wagę podnoszonych obiektów.
Natomiast w Subnautica: Below Zero dzięki kontrolerowi poczujemy używanych aktualnie narzędzi. Ponadto podświetlenie wskaże, czy znajdujemy się obok aktualnego celu - jeśli się zbliżymy, lampka zacznie szybciej pulsować.
Na blogu PlayStation nie wspomniano o Horizon Forbidden West, ale kwestię funkcji kontrolera w grze poruszono na łamach Wired. Angie Smets ze studia Guerilla Games podkreśliła, że skradając się w wysokiej trawie, gracze poczują otaczającą roślinność.