Skip to main content

Duchowy następca klasycznych Falloutów otrzyma sequel. Underrail 2 na długim gameplayu

Coś dla fanów izometrycznych RPG-ów.

Underrail to wydana w 2015 niezależna, izometryczna gra RPG, nawiązująca zarówno grafiką, jak i stylem rozgrywki do dwóch pierwszych odsłon serii Fallout. Niewielkie studio Stygian Software od jakiegoś czasu pracuje nad kontynuacją. Choć do ukończenia prac wciąż daleko, to twórcy postanowili podzielić się obszernym zapisem rozgrywki.

Underrail 2: Infusion zachowa mnóstwo charakteru poprzedniczki. To wciąż klasyczna, oparta o walkę turową gra RPG, osadzona w ponurym, postapokaliptycznym świecie. Pewne zmiany widać jednak na pierwszy rzut oka.

Druga część odróżnia się od pierwszej nowym stylem graficznym, w którym retro-stylizacja ustąpiła miejsca realizmowi. W Underrail 2 zrezygnowano piskelowej oprawy rodem z pierwszych Falloutów lub innych RPG-ów późnych lat dziewięćdziesiątych. Otoczenie zyskało na szczegółowości, oświetlenie odgrywa znacznie większą rolę w budowaniu klimatu, a postać gracza, postaci niezależne oraz przeciwnicy ukazywani są w pełnym trójwymiarze.

Zobacz na YouTube

Przebudowano też system walki, aby uczynić go bardziej dynamicznym. Tury są teraz znacznie krótsze, a część akcji może być wykonywana w tym samym momencie. Dzięki temu rozgrywka ma zyskać lepsze tempo, zwłaszcza podczas walki z wieloma oponentami, a gracz ma zyskać większą kontrolę nad polem bitwy i możliwość reakcji na akcje przeciwnika.

Twórcy wyraźnie zaznaczają, że zaprezentowany gameplay pochodzi z wczesnej wersji alfa i wiele elementów może jeszcze ulec zmianie. Podzielili się też planami na najbliższą przyszłość. Po przerwie świątecznej zamierzają wrócić do intensywnych prac, a w kolejnych miesiącach 2025 roku utworzyć kartę Underrail 2 w serwisie Steam, aby gracze mogli dodać tytuł do listy życzeń. Gra najprawdopodobniej zadebiutuje we wczesnym dostępie, lecz deweloperzy nie są w stanie podać jeszcze żadnego konkretnego terminu.

Zobacz także