Skip to main content

Dungeons and Dragons na Unreal Engine 5. Powstaje oficjalny „wirtualny stół”

„To nie gra wideo, tylko wirtualne doświadczenie”.

Wydawca Wizards of the Coast zapowiedział pracę nad wirtualnym „stołem” do popularnego systemu gier RPG Dungeons and Dragons. Projekt ma zapewnić graczom online wrażenia, jakby przebywali w jednym pomieszczeniu.

Jak informuje serwis PC Gamer, system powstaje na silniku Unreal Engine 5 i znajduje się we wczesnej fazie rozwoju. System będzie oparty o najnowszą edycję zasad, zatytułowaną „One D&D”. Celem twórców było zaoferować graczom narzędzie, które będzie łatwe i intuicyjne do użycia, ale jednocześnie zapewni wszystkie funkcje, niezbędne przy prowadzeniu złożonych kampanii gry. Ponadto system będzie współpracował z innymi oficjalnymi narzędziami.

Najprawdopodobniej będzie to polegało na zakupie wybranej „przygody” przez oficjalną stronę D&D, dzięki czemu zyskamy dostęp do plansz i figurek używanych w danym scenariuszu. Te zostaną dodane do naszej kolekcji i będziemy mogli z nich korzystać przy własnych historiach.

Co istotne, twórcy zdecydowali się, by styl graficzny nie przypominał gry komputerowej - zamiast tego mamy modele 3D dioram i figurek postaci. „Chcemy, by ludzie zrozumieli, że to nie jest gra wideo, tylko wirtualne doświadczenie” - powiedział przedstawiciel Wizards of the Coast.

To nie pierwszy raz, gdy wydawca planszówek próbuje stworzyć tego typu narzędzie. Wcześniej próbowało stworzyć „wirtualny stół” przy okazji premiery czwartej edycji systemu w 2007 roku. Ten projekt został jednak anulowany w czasie produkcji. Próbowano też stworzyć przeglądarkowe narzędzie w oparciu technologię Microsoft Silverlight, jednak to również nie odniosło sukcesu.

Zobacz także