Skip to main content

Duża aktualizacja dopieściła Starfield przed premierą dodatku Shattered Space

Głównie poprawki irytujących błędów, choć nie wszystkich.

Wczoraj zadebiutowało rozszerzenie fabularne Shattered Space, które dodaje do Starfield sporo zadań, sprzętu czy lokacji do odwiedzenia. Gra Bethesdy doczekała się przy okazji obszernej aktualizacji, która poprawia wiele znanych i mniej znanych błędów. Sprawdźmy, co ekipa z Maryland postanowiła naprawić, a co nadal irytuje podczas eksploracji kosmosu.

Tradycyjnie nie obyło się bez małej wpadki. Rozszerzenie Shattered Space zadebiutowało odrobinę wcześniej niż aktywująca je aktualizacja 1.14.70, przez co gracze musieli czekać, aż stosowne pliki pojawią się na serwerach. Wywołało to sporo zamieszania, ponieważ część osób skarżyła się, że nie może rozpocząć nowej przygody. Nie pomógł też sposób, w jaki rozpoczyna się dodatek - wymagane jest wykonanie skoku grawitonowego do układu, w którym nie ma innych aktywnych zadań, co wprowadziło dodatkowy chaos.

Co więc zmienia najnowsza łatka? Tym razem obyło się bez głośnych nowości pokroju jazdy łazikiem. Zamiast tego Bethesda skupiła się przede wszystkim na poprawkach wydajności i stabilności. Jedną z ciekawszych zmian jest odświeżony system oświetlenia, który odrobinę zmienia grę światła i cieni oraz kolorystykę większości lokacji, oraz obszarów w grze. Ponadto dokonano wielu poprawek w wyświetlaniu modeli broni oraz headtracking gracza, zwłaszcza przy opuszczaniu dialogów z NPC.

Najwięcej poprawek dotyczy rozgrywki i zadań, a także błędów związanych z wyświetlaniem tekstur oraz kolizja obiektów w wielu lokacjach obecnych w grze. Ponadto broń elektromagnetyczna działa od teraz na roboty i wieżyczki, a łazik wprowadzony w poprzedniej większej aktualizacji nie szaleje już tak często, jak przedtem. Wypolerowano też interfejs, m.in. wyświetlanie dużej czcionki w menu, a także zmieniono zachowanie kamery w trybie budowy statku. Pełną listę zmian znajdziecie w tym wpisie na oficjalnym profilu Bethesdy w serwisie X.

Nie pozbyto się natomiast problemu z irytującym komunikatem [LOOKUP FAILED!], który trapi Starfield niemal od premiery, a pojawiał się najprawdopodobniej w wyniku błędów shaderów. Można było zobaczyć go najczęściej na mapie gwiezdnej, gdzie zastępował tekstury planet, choć nie tylko tam. Jest to zresztą znany widok dla graczy modujących Skyrim czy Fallout 4. Zwykle w takim przypadku wystarczy zrestartować grę lub wyczyścić pamięć podręczną shaderów na PC czy też samej konsoli, choć nie działa to za każdym razem.

Zobacz także