Skip to main content

Dużą inspiracją dla Insomniac Games był... exclusive z Xboxa

Wzorcowy poziom realizmu.

W wyniku niedawnego wycieku wewnętrznych dokumentów studia Insomniac Games, mogliśmy się dowiedzieć wielu interesujących, zakulisowych faktów o deweloperze i tworzonych projektach. Jeden z upublicznionych dokumentów wskazuje na przykład, że dużą inspiracją dla twórców był Hellblade 2, czyli nadchodzący exclusive na Xbox Series.

Jak informuje serwis Altchar, cytując fragmenty wspomnianych dokumentów, zespół przeanalizował zwiastuny tworzonej przez studio Ninja Theory gry pod kątem zastosowania technologii motion capture i fotogametrii do uzyskania bardzo realistycznych modeli postaci oraz elementów otoczenia. Insomniac uznało, że przygotowując własne Marvel’s Wolverine, będą celować w podobny poziom realizmu.

Inny fragment wspomina o tym, że studio chce wykorzystać technologię skanowania 4D na rzeczywistych obiektach, następnie wyrenderować je na silniku gry, by na końcu nanieść ewentualne artystyczne zmiany. Ma to pomóc wprowadzić do gry postacie i elementy otoczenia i wysokim poziomie realizmu, przy jednoczesnym uczynieniu ich zapadającymi w pamięć i charakterystycznymi.

Studio Ninja Theory może być zatem dumne, że uzyskany przez nich poziom realizmu brany jest za punkt odniesienia przez branżową konkurencję. Przypomnijmy, że zarówno Hellblade 2, jak i Marvel’s Wolverine nie mają na razie ustalonej daty premiery. O ile exclusive Xboxa ma trafić na półki sklepów już w przyszłym roku, to wyciek danych o przygodzie „rosomaka” wskazuje, że tytuł wciąż jest na wczesnym etapie prac.

Z tego samego przecieku dowiedzieliśmy się między innymi, że kontrowersyjna decyzja Sony o niedodawaniu nowych gier do biblioteki abonamentu PS Plus w dniu premiery, z biznesowego punktu widzenia była bardzo słuszna. Jak się okazuje, sprzedaż Horizon Forbidden West znacząco zwolniła po dodaniu gry do katalogu subskrypcji, kosztując wydawcę wiele milionów dolarów straconych potencjalnych zysków ze sprzedaży.

Zobacz także