Duże gry na PS5 na premierę w PS Plus? To mogłoby obniżyć jakość - uważa Sony
Firma szykuje dalsze inwestycje.
Przedstawiciel Sony przyznał, że publikowanie gier już w dniu premiery w usłudze PS Plus - wzorem Game Passa - mogłoby negatywnie odbić się na ich jakości.
- Powstrzymam się od komentowania poczynań konkurencji - mówił Hiroki Totoki, odpowiedzialny za finanse korporacji, podczas konferencji z inwestorami. - Nasza obecna strategia zakłada koszty produkcji i inwestycje w rozwój na poziomie odpowiednim dla produktów wysokiej jakości. To korzystne dla platformy, a w dłuższej perspektywie dla całej działalności.
- Produkcje typu AAA na PS5 być może musiałyby posiadać mniejsze budżety, jeśli dystrybuować je w usługach subskrypcji. To przełożyłoby się na niższą jakość tytułów first-party, co jest naszą obawą.
- Chcemy więc upewnić się, że wydajemy odpowiednie środki na prace deweloperskie, by otrzymać solidne produkty, wydawane w odpowiedni sposób - skończył Totoki.
Menedżer nie wyjaśnił, dlaczego gry wydawane w usługach subskrypcji miałyby mieć niższe budżety niż projekty z „klasycznej” dystrybucji. Wypowiedź jest jednak zgodna z tym, co Jim Ryan - szef PlayStation - mówił już w przeszłości.
Jak dodano podczas rozmowy z inwestorami, Sony planuje zainwestować kolejne 40 mld jenów (ok. 308 mln dolarów) w produkcje first-party. Wspomniano także o publikowaniu ich na „wielu platformach”, co jest zapewne nawiązaniem do PC.