Dużo zmian w drugim sezonie rankingowym strzelanki Overwatch
Poziomy, punkty i inne.
Pierwszy sezon zmagań rankingowych w sieciowej strzelance Overwatch dobiegnie końca już w najbliższy czwartek. Druga faza rozgrywek rozpocznie się 6 września - z licznymi zmianami.
Największe innowacje to zmiana poziomów umiejętności z zakresu 1-100 na dużo szerszy przedział 1-5000. Do tego specjalne szczeble: brązowy, srebrny, złoty, mistrzowski i tak dalej.
Wzrośnie koszt zakupu złotych broni, ale dziesięciokrotnie zwiększy się tempo zdobywanych punktów. Zniknie też zasada „nagłej śmierci”, co oznacza wprowadzenie remisów.
Wyższy poziom umiejętności ma oznaczać większą satysfakcję graczy. Co więcej, z podstawowych szczebli (brązowy, srebrny, złoty) nie będzie można spaść, bez względu na liczbę porażek.
Blizzard chce więc, by liczby miały mniejsze znaczenie, a gracze nie obawiali się, że spadną nagle z poziomu 52. na 51. i - paraliżowani strachem - rezygnowali z zabawy.
Pomóc ma właśnie wprowadzenie bardziej ogólnego rankingu i podziału na zakres brązowy, srebrny, złoty, platynowy, diamentowy, mistrzowski i arcymistrzowski. Tylko z tych dwóch pierwszych będzie można spaść. Na koniec sezonu otrzymamy nagrodę zgodną z najwyższym osiągniętym poziomem.
Dotarcie do pierwszej 500. rankingu będzie wymagało rozegrania co najmniej 50. meczów. Zaczynając od grupy diamentowej, jeśli przestaniemy grać przez siedem dni, nasz poziom zacznie powoli spadać.
Producent Jeff Kaplan zapewnił także, że innym celem dla nadchodzącej łatki jest ogólne skrócenie pojedynków. Na szczegóły na ten temat musimy jednak poczekać.