Duży wydawca zainwestował w Control 2. Współpraca zakłada też stworzenie ekranizacji Alan Wake
Obie firmy są bardzo podekscytowane podpisaniem partnerstwa.
Studio Remedy poinformowało o nawiązaniu strategicznej współpracy z firmą Annapurna Interactive. Amerykański wydawca ma w znacznym stopniu sfinansować powstawanie gry, a dodatkowo umowa zakłada także stworzenie ekranizacji dotychczasowych dzieł Finów.
O podpisaniu umowy deweloperzy poinformowali poprzez swoją stronę internetową. „Co to dla was oznacza, nasi drodzy fani? Przede wszystkim Remedy jest teraz w stanie uczynić Control 2 dokładnie taką grą, jaką zawsze chciało, a jednocześnie mamy teraz niesamowitego partnera mogącego rozszerzyć nasze marki na inne media” - czytamy w wiadomości.
„Będziemy także mogli wydać Control 2 samemu. Kiedy spoglądam na wszystkie gry, jakie mamy obecnie w produkcji, to przyszłość Remedy przedstawia się niezwykle ekscytująco. Możecie nam zaufać, że dalej będziemy dostarczać niesamowite doświadczenia w formie gier” - podsumowuje Thomas Puha, dyrektor ds. komunikacji w Remedy.
W dalszej części komunikatu czytamy, że w ramach umowy Annapurna przejmie rolę partnera finansowego oraz współproducenta Control 2, podczas gdy Remedy skupi się na rozwoju wyczekiwanego sequela, a także innych planowanych gier. Oczywiście ważnym elementem partnerstwa jest wspomniane wyżej przygotowanie ekranizacji gier studia.
„Umowa z Remedy nie kończy się tylko na stworzeniu adaptacji gier. To perspektywa na przetarcie nowych szlaków tego, jak firmy mogą współpracować. Finansując wizję Remedy, aby samemu wydawać gry, pokładamy pełne zaufanie w ich wizji” - przekazał Hector Sanchez, dyrektor ds. mediów interaktywnych w Annapurna. „Wiemy z doświadczenia, że Remedy jest pierwszorzędnym partnerem i jesteśmy niezwykle podekscytowani możliwością przedstawienia ich dzieł szerszej publice”.
Przypomnijmy, że według niedawnego raportu finansowego studia produkcja Control 2 przebiega według planów. Tytuł ma już grywalny prototyp zawierający najważniejsze funkcje gry. Również remake’i Max Payne 1 i 2 wyszły z fazy przedprodukcyjnej i teraz proces rozwoju obu tytułów ruszył pełną parą.