Dying Light 2 - drzewko umiejętności, kupowanie zdolności
Walka i parkour, PD.
Dying Light 2 to po części gra RPG, więc oferuje możliwość rozwoju postaci poprzez kupowanie umiejętności z drzewka zdolności. Skille dzielą się na dwie grupy: walkę oraz parkour.
Na tej stronie:
Jak zdobywać punkty walki i parkouru
Systemem umiejętności w Dying Light 2 rządzą dwie proste zasady:
- Walcząc, rozwijamy atrybut walki
- Uprawiając parkour (skacząc przez przeszkody i biegając po dachach), rozwijamy atrybut parkouru
- Punkty walki i parkouru zdobywamy też w nagrodę za wykonywanie misji lub aktywności pobocznych
Zdobywane aktualnie punkty doświadczenia walki i/lub parkouru widzisz w prawym górnym rogu ekranu. Czerwona ikona pięści to PD walki (1), a but ze skrzydłami to PD parkouru (2).
Dodatkowe PD nocne (3) otrzymujesz za wykonywanie tych czynności nocą, co jest wskazane fioletowymi wariantami wspomnianych wyżej ikon.
Jeżeli jakaś aktywność lub misja zapewniła ci PD walki lub parkouru, również widzisz to na ekranie:
W miarę zdobywania PD walki lub parkouru, ikony tych atrybutów powoli wypełniają się kolorem, co możesz zaobserwować w różnych miejscach gry. Kiedy ikona wypełni się w całości, otrzymasz 1 punkt walki lub parkouru.
Zdobyte punkty walki i parkouru (4) wskazane są m.in. w zakładce Umiejętności w głównym menu. To właśnie te punkty wydajemy na zdolności na drzewku.
Zdobycie punktu walki lub parkouru ogłasza też informacja na ekranie.
Kupowanie umiejętności
Jeżeli masz punkty do wydania, możesz za nie kupić umiejętności.
- Za punkty walki możesz kupić tylko umiejętności walki - i analogicznie w przypadku parkouru
- Każda umiejętność kosztuje 1 punkt walki lub parkouru
- Wskaż daną umiejętność, by dowiedzieć się o niej więcej. Jeśli jesteś zadowolony, potwierdź zakup
Zauważ, że nie wszystkie zdolności są dostępne od razu. Po pierwsze, umiejętności są połączone liniami tworzącymi łańcuchy. Musisz najpierw wykupić poprzednią zdolność z łańcucha, żeby mieć dostęp do następnej.
Spójrz na poniższy przykład. Aby odblokować umiejętność C, musisz najpierw kupić umiejętność A, a potem B.
Ponadto, im niżej znajduje się dana umiejętność na drzewku, tym większego poziomu zdrowia lub wytrzymałości wymaga. Wskazując daną umiejętność z kategorii parkouru lub walki, widzisz, jaki poziom atrybutu życia lub energii jest potrzebny (5) do jej odblokowania. Czerwony kolor oznacza zbyt wysoki poziom.
Jeżeli nie wiesz, jak rozwijać życie i energię, zerknij na naszą stronę o zwiększaniu pasków zdrowia i wytrzymałości.
Zastosowany w grze system oznacza, że jeśli chcesz skupić się na walce, powinieneś inwestować Inhibitory w zdrowie, a jeśli wolisz parkour, powinieneś skupić się na rozwoju wytrzymałości.
Następnie: Dying Light 2 - zdrowie i wytrzymałość: jak zwiększyć
Spis treści: Dying Light 2 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Dying Light 2 - schematy, ulepszanie przedmiotów