Dying Light 2 - stacje elektryczne: łączenie generatorów, przydzielanie frakcji
Przewody i generatory z symbolami.
Obok wież ciśnień, stacje elektryczne w Dying Light 2 są jednymi z dwóch obiektów na mapie, które można przydzielić frakcji, by zyskać od nich miejskie nagrody. Najpierw trzeba jednak aktywować stację.
Na tej stronie:
- Stacje elektryczne na mapie
- Generatory i przewody
- Generatory wielofunkcyjne
- Przydzielanie frakcji, nagrody
Stacje elektryczne na mapie
Przed odblokowaniem, stacje elektryczne są oznaczone na mapie białą ikoną budynku (1).
Po aktywacji, kolor ikony zmienia się na zieloną, sygnalizując, że w okolicy stacji powstała bezpieczna strefa.
Musisz udać się na miejsce i znaleźć drogę do środka budynku. Czasami wejście może być dość małe i ukryte:
W środku stacji znajdziesz generatory i będziesz musiał rozwiązać zagadkę.
Generatory i przewody
Aby naprawić stację elektryczną, musisz połączyć wszystkie działające generatory z niedziałającymi generatorami. Sęk w tym, że możesz połączyć tylko generatory w takimi samymi oznaczeniami.
Działające generatory (2) świecą się na zielono, a niedziałające (3) - na czerwono.
- Należy podejść do zielonego generatora, chwycić przewód, znaleźć czerwony generator z takim samym oznaczeniem i podłączyć do niego trzymany przewód
- Po chwyceniu kabla, po prawej stronie ekranu widzisz, ile metrów przewodu masz jeszcze do dyspozycji (4)
- Jeżeli przewód wydaje się zbyt krótki, znajdź inną drogę, przykładowo korzystając z drabin czy rur do wspinaczki
- Dopiero gdy połączysz wszystkie generatory oznaczone cyframi, będziesz mógł aktywować stację, wchodząc w interakcję z głównym przełącznikiem, oznaczonym czerwoną kropką (5)
Uwaga: po aktywacji głównego przełącznika, wszystkie przedmioty do zebrania znikną ze stacji. Upewnij się, że zebrałeś wartościowe przedmioty, skanując teren zmysłem przetrwania.
Generatory wielofunkcyjne
W dalszej części gry natkniesz się na bardziej skomplikowane zagadki w stacjach elektrycznych.
Wszystko przez generatory wielofunkcyjne (6), oznaczone kilkoma symbolami, w tym również literami.
Spójrz na poniższy przykład. Ten zielony generator 1/C (7) możemy podłączyć zarówno do czerwonego generatora 1 (8), jak i czerwonego generatora C (9).
Zasada zagadki się nie zmienia: wciąż musisz połączyć wszystkie numeryczne generatory, aby aktywować stację. Musisz jednak do tego wykorzystać również generatory z literami.
Oto kilka podpowiedzi, które pomogą ci się uporać z bardziej skomplikowanymi stacjami:
- Generatory z oznaczeniami literowymi (A, B, itd...) zasilają różne systemy stacji oznaczone tymi samymi literami - np. pozwalają otworzyć drzwi. Spójrz na poniższy przykład: po dociągnięciu przewodu do generatora B (10), będziemy mogli otworzyć drzwi B (11)
- Generatory z oznaczeniami literowymi (A, B, itd...) służą do tymczasowego rozwiązania problemów, np. zamkniętego przejścia - potem możesz je odłączyć. Kiedy już otworzymy drzwi B z powyższego przykładu, możemy odłączyć przewód od generatora B
- Jeżeli widzisz więc np. zielony generator z oznaczeniem 1/C, możesz się spodziewać konieczności tymczasowego podłączenia przewodu do czerwonego generatora C, otwarcia przejścia, a potem podłączenia przewodu do czerwonego generatora 1, który jest jednym z głównych celów
Przydzielanie frakcji, nagrody
Po aktywacji stacji, staniesz przed wyborem - musisz przekazać wieżę ciśnień frakcji Ocaleńców lub Stróżów Prawa. Od decyzji zależy, jaką nagrodę od frakcji (12) otrzymasz.
O szczegółach podziału i wszystkich nagrodach przeczytasz na naszej stronie o podziale miasta [wkrótce link].
Ponadto, za odblokowanie wieży otrzymujesz inne nagrody:
- Działająca stacja zasila różne obiekty w strefie, takie jak skrzynki elektryczne i oświetlenie witryn sklepów
- Za aktywację stacji otrzymujesz PD parkouru
- Wokół stacji powstaje bezpieczne strefa z łóżkiem i skrytką
Spis treści: Dying Light 2 - Poradnik, Solucja