Skip to main content

Dying Light 2 - stacje elektryczne: łączenie generatorów, przydzielanie frakcji

Przewody i generatory z symbolami.

Obok wież ciśnień, stacje elektryczne w Dying Light 2 są jednymi z dwóch obiektów na mapie, które można przydzielić frakcji, by zyskać od nich miejskie nagrody. Najpierw trzeba jednak aktywować stację.


Na tej stronie:


Stacje elektryczne na mapie

Przed odblokowaniem, stacje elektryczne są oznaczone na mapie białą ikoną budynku (1).

Po aktywacji, kolor ikony zmienia się na zieloną, sygnalizując, że w okolicy stacji powstała bezpieczna strefa.

Musisz udać się na miejsce i znaleźć drogę do środka budynku. Czasami wejście może być dość małe i ukryte:

W środku stacji znajdziesz generatory i będziesz musiał rozwiązać zagadkę.


Generatory i przewody

Aby naprawić stację elektryczną, musisz połączyć wszystkie działające generatory z niedziałającymi generatorami. Sęk w tym, że możesz połączyć tylko generatory w takimi samymi oznaczeniami.

Działające generatory (2) świecą się na zielono, a niedziałające (3) - na czerwono.

Zielony generator z numerem 1 trzeba połączyć z czerwonym generatorem z numerem 1
  • Należy podejść do zielonego generatora, chwycić przewód, znaleźć czerwony generator z takim samym oznaczeniem i podłączyć do niego trzymany przewód
  • Po chwyceniu kabla, po prawej stronie ekranu widzisz, ile metrów przewodu masz jeszcze do dyspozycji (4)
  • Jeżeli przewód wydaje się zbyt krótki, znajdź inną drogę, przykładowo korzystając z drabin czy rur do wspinaczki
  • Dopiero gdy połączysz wszystkie generatory oznaczone cyframi, będziesz mógł aktywować stację, wchodząc w interakcję z głównym przełącznikiem, oznaczonym czerwoną kropką (5)

Uwaga: po aktywacji głównego przełącznika, wszystkie przedmioty do zebrania znikną ze stacji. Upewnij się, że zebrałeś wartościowe przedmioty, skanując teren zmysłem przetrwania.


Generatory wielofunkcyjne

W dalszej części gry natkniesz się na bardziej skomplikowane zagadki w stacjach elektrycznych.

Wszystko przez generatory wielofunkcyjne (6), oznaczone kilkoma symbolami, w tym również literami.

Spójrz na poniższy przykład. Ten zielony generator 1/C (7) możemy podłączyć zarówno do czerwonego generatora 1 (8), jak i czerwonego generatora C (9).

Zasada zagadki się nie zmienia: wciąż musisz połączyć wszystkie numeryczne generatory, aby aktywować stację. Musisz jednak do tego wykorzystać również generatory z literami.

Oto kilka podpowiedzi, które pomogą ci się uporać z bardziej skomplikowanymi stacjami:

  • Generatory z oznaczeniami literowymi (A, B, itd...) zasilają różne systemy stacji oznaczone tymi samymi literami - np. pozwalają otworzyć drzwi. Spójrz na poniższy przykład: po dociągnięciu przewodu do generatora B (10), będziemy mogli otworzyć drzwi B (11)
  • Generatory z oznaczeniami literowymi (A, B, itd...) służą do tymczasowego rozwiązania problemów, np. zamkniętego przejścia - potem możesz je odłączyć. Kiedy już otworzymy drzwi B z powyższego przykładu, możemy odłączyć przewód od generatora B
  • Jeżeli widzisz więc np. zielony generator z oznaczeniem 1/C, możesz się spodziewać konieczności tymczasowego podłączenia przewodu do czerwonego generatora C, otwarcia przejścia, a potem podłączenia przewodu do czerwonego generatora 1, który jest jednym z głównych celów

Przydzielanie frakcji, nagrody

Po aktywacji stacji, staniesz przed wyborem - musisz przekazać wieżę ciśnień frakcji Ocaleńców lub Stróżów Prawa. Od decyzji zależy, jaką nagrodę od frakcji (12) otrzymasz.

O szczegółach podziału i wszystkich nagrodach przeczytasz na naszej stronie o podziale miasta [wkrótce link].

Ponadto, za odblokowanie wieży otrzymujesz inne nagrody:

  • Działająca stacja zasila różne obiekty w strefie, takie jak skrzynki elektryczne i oświetlenie witryn sklepów
  • Za aktywację stacji otrzymujesz PD parkouru
  • Wokół stacji powstaje bezpieczne strefa z łóżkiem i skrytką

Spis treści: Dying Light 2 - Poradnik, Solucja

Zobacz także