Dying Light anulowane na PS3 i X360
Wersje PC, PS4 i Xbox One bez zmian.
Polskie studio Techland poinformowało, że zdecydowało się na anulowanie gry akcji Dying Light w wersjach PlayStation 3 i Xbox 360.
Gra ukaże się na PC, PlayStation 4 i Xbox One - 30 stycznia przyszłego roku. Podobną decyzję w związku z platformami podjęto wcześniej w przypadku innej gry tej firmy - Hellraid. Obie produkcje powstają na tym samym silniku graficznym - Chrome Engine 6.
„Duża część next-genowego klimatu jest ściśle powiązana ze stroną technologiczną Dying Light. Przykładowo, na ekranie może być jednocześnie wyświetlanych do 200 tysięcy obiektów. Dodając do tego wykorzystanie realistycznej, bazującej na fizyce technologii oświetlenia, wchodzimy na najwyższe technologiczne obroty” - napisano w liście otwartym do fanów.
„Te cechy, wraz kluczowymi elementami rozgrywki - takimi jak Natural Movement, rozbudowany system rozwoju bohatera i rozległy, otwarty świat - są nieodłączną częścią wrażeń z rozgrywki. Jednakże na połączenie ich wszystkich w jedno, płynne doświadczenie, pozwalają tylko najnowocześniejsze platformy sprzętowe.”
„Z tego powodu, po wewnętrznych testach doszliśmy do wniosku, że nie mamy wyboru i musimy zrezygnować z konsol poprzedniej generacji. Mówiąc prościej, starsze konsole nie mogły technologicznie udźwignąć naszej produkcji, pozostając jednocześnie w zgodzie z charakterem który nadaliśmy grze” - wyjaśniają deweloperzy.
Akcja Dying Light osadzona jest w wielkim mieście Harran, które zostało opanowane przez zombie. Gracze wyruszą z kryjówek, by szukać cennych zasobów. Wrogowie nie będą stanowić dużego zagrożenia w dzień, za to w nocy staną się bardzo potężni.