Skip to main content

Dying Light: The Following - Wyzwania: Swobodna jazda

Sprawdź, w jakiej kolejności przejeżdżać przez punkty kontrolne.

Tryb nieco zbliżony do typowych wyścigów - tutaj również musisz dotrzeć do mety w określonym, często dość wyśrubowanym czasie. Występuje kilka rodzajów tego typu wyzwań różniących je od wyścigów.

Wariant 1

Pierwszy rodzaj wyzwań polega na dojechaniu do oddalonej mety, bez żadnych zaznaczonych punktów kontrolnych. Na mapie zaznaczona jest tylko meta oraz licznik metrów, pokazujących jak daleko jesteś od mety. Sprawia to, że w przeciwieństwie do normalnych wyścigów samemu musisz opracować trasę przejazdu. Zanim rozpoczniesz jazdę warto skorzystać z mapy, żeby zlokalizować miejsce mety i z grubsza nakreślić sobie drogę, jaką dojedziesz na miejsce.

Niestety w trakcie jazdy nie możesz na mapie ustawiać punktów nawigacyjnych, które ułatwiłyby ci jazdę. Dlatego w miarę możliwości staraj się zapamiętać układ mapy, a szczególnie najważniejsze rozjazdy i np. mosty, przez które możesz pokonać rzekę. Nie wahaj się włączać mapy, jeśli zbliżasz się do ważnego punktu, a nie do końca wiesz, w którą stronę podążać.

Kolejną ważną kwestią jest nietrzymanie się kurczowo dróg. W miejscach, w których możesz zyskać na nich czas, naturalnie z nich korzystaj, ale nie wahaj się zjeżdżać na pobocze i jeździć na przełaj, jeśli tylko skróci to twoją trasę.

Wariant 2

Przejeżdżanie przez punkty kontrolne. Nie ma tu mety, a pokonanie poszczególnych „bramek" jest celem samym w sobie. W przeciwieństwie do wyścigów nie pojawiają się one na mapie po kolei, ale od razu są zaznaczone wszystkie. Tylko od ciebie zależy w jakiej kolejności je zaliczysz.


Podobnie, jak w przypadku innych wyzwań ważne jest, aby posiadać mocno ulepszony wóz z dobrymi częściami i ulepszeniami. Nitro pozwoli ci pokonywać szybko proste odcinki oraz przedzierać się przez kałuże, a klatka z prądem umożliwi szybkie wyeliminowanie goniących cię wirali. Przyda się też wzmocniony zderzak, pozwalający przebijać się przez duże zgrupowania zombie. Najważniejsza jest jednak dobra jazda i omijanie przeszkód.

Wyzwania tego rodzaju są na mapie oznaczone podwójną flagą oraz znajdującymi się pod nimi białymi gwiazdkami.

Mapę możesz powiększyć i pobrać na dysk.


#1 Tajemnicza przestroga (trudne) - musisz dotrzeć do końca trasy w czasie 2:45. Nagrodą jest 5000 punktów doświadczenia.

Na początku objedź od południa jeziora, po czym trzymaj się przez chwilę trasy. Następnie podążaj cały czas na wschód jadąc zarówno na przełaj, jak i korzystając z dróg, kiedy to możliwe (obrazek powyżej). Meta jest na plaży, na którą najlepiej zeskoczyć z klifu.


#2 W dolinie maminsynków (łatwe) - na dotarcie do celu oddalonego o masz 1:50. Za wykonanie wyzwania otrzymasz 2000 punktów doświadczenia. Pierwsze trzy punkty powinieneś przejechać po trasie w trakcie zjeżdżania na dół. Wszystkie pozostałe są wokół pola - najlepiej zaliczać je po kolei, zaczynając od najbliższych, żeby potem do nich nie wracać i nie tracić czasu. Ponieważ punktów jest sporo, dlatego po każdym warto wspomagać się mapą, żeby opracować sobie kolejny cel.


#3 Skoki po autostradzie (trudne) - w ciągu 1:10 musisz przejechać przez 10 punktów. Jeśli uda ci się wykonać to zadanie, to otrzymasz 5000 punktów doświadczenia. Chociaż z pozoru zadanie wydaje się trudne, to tak naprawdę najważniejsza jest kolejność zaliczania kolejnych punktów. Jeśli opracujesz właściwą drogę (obrazek powyżej), to potem wystarczy omijać przeszkody, korzystać z nitro i wyrobić się przed czasem. Na powyższym obrazku pokazano przykładowy sposób pokonywania kolejnych punktów na trasie.


#4 Szaleństwa na bezdrożach (łatwe) - w ciągu 1:15 musisz przejechać przez 5 punktów kontrolnych, za co otrzymasz 2000 punktów doświadczenia. Można np. zacząć od przejechania przez północny punkt przed farmą Jasira, potem udać się do drugiego nieco na południu, a następnie jechać zgodnie z ruchem wskazówek zegara do trzech pozostałych.


#5 Podróż nad jezioro (średnie) - w 1:20 musisz zaliczyć trzy punkty kontrolne, za co zdobędziesz 3000 punktów doświadczenia. Nie jest to szczególnie trudne, jeśli posiadasz dobrze rozwinięty wóz (4-5 poziom). Punkty możesz zaliczać niemal w dowolnej kolejności - jedno z rozwiązań, to pojechanie do punktu na południu, potem szybko trasą i przez pole do tego na północnym wschodzie, a następnie do zachodniego. Z użyciem nitro i przy unikaniu przeszkód powinno ci się to spokojnie udać.

Następnie: Dying Light: The Following - Wyzwania: Taranowanie

Powrót do spisu treści: Dying Light: The Following - Poradnik, Solucja

Zobacz także