Skip to main content

Dying Light: The Following - Wyzwania: Wyścigi

Zobacz, w jaki sposób poradzić sobie z próbami czasowymi.

Jest to klasyczna próba czasowa, polegająca na dojechaniu do mety w określonym przedziale czasowym. W przeciwieństwie do podstawowej wersji gry, gdzie poruszaliśmy się na piechotę, tym razem wyzwania są stworzone z myślą o naszym pojeździe.

Przebieg wyścigu w większości przypadków wygląda tak samo. Stajesz na miejscu startu i po paru sekundach kierując się w stronę mety. Twoim celem jest przejechanie przez wszystkie punkty kontrolne, które są oznaczone żółtymi flarami. Aby ułatwić sobie nieco zadanie warto zerkać na mini mapę, gdzie pojawiają się kolejne „bramki", przez które masz przejechać.

W tego rodzaju wyzwaniach koncentruj się na samej jeździe, a przede wszystkim na unikaniu przeszkód. Wpadanie na murki, uderzanie w inne auta na drodze czy wjeżdżanie w kałuże niepotrzebnie spowalnia pojazd, a na wyższych poziomach trudności liczy się dosłownie każda sekunda. Przy trudniejszych wyzwaniach dobrze jest posiadać mocno rozwinięte auto - najlepiej z częściami z piątego poziomu.

Wyścigi są oznaczone na mapie ikoną pojedynczej flagi, pod którą znajdują się gwiazdki. Aby je rozpocząć musisz zlokalizować drewnianą tablicę i zaakceptować je. Poniżej znajdują się krótkie opisy dostępnych w grze wyścigów:

Mapę możesz powiększyć i pobrać na dysk.


#1 Górska przejażdżka (średnie) - musisz dotrzeć do mety w czasie 1:35, mijając po drodze dziewiętnaście bramek. Za zaliczenie wyścigu otrzymasz 3000 punktów doświadczenia. Trzymaj się cały czas drogi i w miarę często używaj doaplacza. W pierwszej części trasy uważaj na wirale (możesz traktować je prądem), a w drugiej na kałuże, przez które staraj się przejeżdżać z dopalaczem, żeby za bardzo cię nie spowalniały.


#2 Wycieczka po polach (średnie) - masz 1:20 na dotarcie do mety, przejeżdżając przez piętnaście punktów kontrolnych. Zaliczenie wyzwania zapewni ci 3000 punktów doświadczenia. Na początku ścinaj ulice jadąc przez pola. W pewnej chwili czeka cię przeskok przez platformę, na szczycie której znajduje się punkt kontrolny, a na koniec przejazd przez tereny leśne, gdzie uważaj na drzewa. Na końcu jest jeszcze fragment, w którym musisz uważać na szykany na drodze.


#3 Igraszki na plaży (średnie) - wyścig, w którym w trakcie 1:50 musisz dotrzeć do mety mijając po drodze 12 punktów kontrolnych. Za uporanie się z wyzwaniem otrzymasz 3000 punktów doświadczenia. Wyścig charakteryzuje się jazdą głównie po plaży i to na sporych odległościach, więc często używaj nitro. Uważaj na kałuże i plujące kwasem zombie, które stanowią w tym wyścigu największe zagrożenie.


#4 Jazda na krawędzi (średnie) - następny wyścig, na przejechanie którego masz 1:40, a do zaliczenia jest 19 punktów kontrolnych. Za wykonanie zadania otrzymasz 3000 punktów doświadczenia. Wyzwanie nie jest szczególnie pod dwoma warunkami - musisz posiadać mocny silnik (dobrze by było mieć go rozwiniętego przynajmniej do 4 poziomu), często korzystać z nitro, a przede wszystkim unikać przeszkód na drodze (obrazek powyżej). Wyścig odbywa się głównie wąskimi drogami, więc nie rozpędzaj się jak szalony i płynnie wymijaj przeszkody. Pamiętaj też, że ostatni punkt znajduje się na moście dość daleko od przedostatniego - nie dojeżdżaj do niego trasą, tylko zetnij zakręt i dostań się na most jadąc po trawie.


#5 Korek (trudne) - pokonaj wyznaczoną trasę składającą się z 18 punktów kontrolnych w 1:35. Za wygranie otrzymasz 5000 punktów doświadczenia. Wyścig składa się z dwóch części - pierwsza i ostatnia przebiega na autostradzie i przebiega nieco slalom. Punkty kontrolne są rozmieszczone między dwoma pasami autostrady i musisz jeździć z lewej na prawą, omijając przy tym pojazdy i rozjeżdżając zombie (przyda się wzmocniony zderzak). W środkowej części zjedziesz na chwilę z autostrady. Jest tu nieco ciaśniej i musisz uważać nie tylko na auta, ale także na latarnie i mury. Kiedy zobaczysz flary przy murze przygotuj się na trudno widoczny z początku skręt w prawo i przejedź przez tunel do kolejnego punktu. Na autostradzie staraj się używać dopalacza, żeby jak najszybciej przebywać proste odcinki.


#6 Wiejski drift (łatwe) - tablicę z wyścigiem znajdziesz na zniszczonym wagonie pod autostradą. W ciągu 1:50 masz za zadanie przejechać przez 15 punktów kontrolnych, za co możesz otrzymać 2000 punktów doświadczenia. Trasa jest stosunkowo prosta i wjedzie częściowo przez autostradę, a częściowo przez zwykłe drogi. Uważaj głównie na zeskok z autostrady w drugiej części zjazdu oraz zombie-mutanta i wirale, które mogą pojawić się pod koniec jazdy. Jeśli je wyminiesz, to dojedziesz do mety bez problemów.


#7 Pole position (średnie) - w tym przypadku do przejechania jest 19 punktów kontrolnych w czasie 2:05, za co można otrzymać 3000 punktów doświadczenia. Wyścig jest dość szybki i przebiega głównie drogami oraz terenami leśnymi, w których musisz wykazać się szczególną ostrożnością, aby nie wpaść na żadne drzewo. W pewnej chwili (11 punkt kontrolny) będziesz też zmuszony zjechać z gwałtownie z trasy i wjechać do betonowej rynny (obrazek powyżej), gdzie natkniesz się na kilka wirali. Bądź więc przygotowany, aby nie ominąć tego punktu.


#8 Palenie gumy (łatwe) - jest to jeden z pierwszych wyścigów, z którym zostaniesz zapoznany w zadaniu pobocznym, pod tym samym tytułem.


#9 Awaryjne lądowanie (średnie) - tablica stoi przy domku nieopodal latarni morskiej. W 1:45 masz przejechać 19 punktów kontrolnych, za co możesz uzyskać 3000 punktów doświadczenia. Początkowo trasa biegnie wzdłuż krętej drogi - uważaj na auta i mutanta, którego będziesz mijał. Następnie zjedziesz na plażę, gdzie staraj się jak najczęściej korzystać dopalacza. Są tu szerokie i dość długie odcinki prostych, gdzie musisz jednak zachować czujność, kiedy zobaczysz kałuże. Widoczność może ci również ograniczać jad plujących ropuchów.


#10 Mistrz kierownicy (średnie) - dość nietypowy wyścig, składający się tylko z 2 punktów kontrolnych, na przejechanie których masz 15 sekund (nagrodą jest 3000 punktów doświadczenia). Problem w tym, że punkty znajdują się na szczycie stromej góry, pod którą uda ci się podjechać jedynie z wystarczająco mocnym silnikiem (4-5 poziom) oraz turbodoładowaniem (przynajmniej 4 poziom). Wtedy wystarczy ruszyć przed siebie (obrazek powyżej), a pod koniec góry mocno wcisnąć turbo.


#11 Wyprawa w teren (trudne) - do przejechania jest 16 punktów kontrolnych w trakcie 1:25, za co można otrzymać 5000 punktów doświadczenia. Podstawą jest posiadanie mocnego silnika oraz rozwiniętego turbo (a także pozostałych elementów wozu). Tylko w ten sposób będziesz w stanie szybko pokonywać odległości między kolejnymi punktami. W trakcie jazdy czeka cię sporo przeszkód w postaci aut, drzew czy wąwozów oraz wąwozów, dlatego musisz prowadzić pewnie i szybko, ale uważać przy tym, żeby nie przeszarżować.


#12 Tor motokrosowy (średnie) - jeden z ciekawszych i przyjemniejszych wyścigów rozgrywanych na torze dla motorów. Do przejechania jest 13 punktów kontrolnych w czasie 1:35, za co możesz otrzymać 3000 punktów doświadczenia. Po prostu trzymaj się trasy i ciesz się jazdą wchodząc w długie zakręty i wykonując skoki na duże odległości (obrazek powyżej). Dobrze jest posiadać rozbudowany zderzak, dzięki któremu bez problemu przepchniesz lub zniszczysz przeszkody na drodze (głównie beczki). Uważaj zwłaszcza przy wjeżdżaniu w duże kałuże oraz pod sam koniec, kiedy na pustym torze nagle wyskoczy na ciebie kilka wirali.


#13 Autostrada do Harranu (trudne) - masz 1:05 na przejechanie 11 punktów kontrolnych, za co możesz zdobyć 5000 punktów doświadczenia. Kluczem do odniesienia zwycięstwa jest posiadanie rozbudowanego auta z mocnym turbodoładowaniem. Większa część trasy odbywa się po drodze, gdzie unikaj przeszkód oraz wybuchowych zombie (wjechanie w takiego osobnika może mocno ograniczyć twoje pole widzenia). W pewnej chwili będziesz musiał zjechać na pobocze z lewej i przejechać odcinek po wertepach, po czym wrócisz na trasę, gdzie kontynuuj szybką jazdę, aż do mety.


#14 Tor fabryczny (trudne) - masz 1:15, aby przejechać przez 17 punktów kontrolnych i dotrzeć do linii mety, gdzie czeka nagroda w wysokości 5000 punktów doświadczenia. Jest to trasa wymagająca połączenia szybkiej jazdy na prostych odcinkach (zwłaszcza na początku i końcu wyścigu) z trudnym, technicznym torem na terenie fabryki, gdzie większe znaczenie od prędkości ma precyzja i dobre hamulce. Najcięższy jest środkowy fragment, gdzie musisz stale manewrować między różnymi przeszkodami na terenie zakładu. Jeśli nie będziesz tu popełniał błędów, to potem pozostanie ci tylko rozpędzenie się z turbo, skok z wyskoczni i dojechanie wprost do mety.


#15 Mount Everajd (trudne) - celem jest dotarcie w ciągu 10 sekund do mety znajdującej się na szczycie stromego podjazdu (za wykonanie zadania otrzymasz 5000 punktów doświadczenia). Zanim dotrzesz do wzgórza musisz jeszcze przejechać przez zwalniającą cię wodę. Zadanie jest dość proste, jeśli posiadasz odpowiednio rozwinięte auto, chodzi tu głównie o silnik i turbodoładowanie. Jeśli obydwa są na 5 poziomie, to wystarczy w połowie wody wcisnąć turbo i po prostu dojechać do mety (obrazek powyżej).


#16 Wspinaczka po ścianach (średnie) - masz 10 sekund, aby wjechać na szczyt wzniesienia, za co otrzymasz 3000 punktów doświadczenia. Zadanie nie jest trudne, jeśli posiadasz odpowiednio rozwinięte auto (przynajmniej 4 poziom silnika i turbodoładowania). Wystarczy wtedy przejechać przez wodę, wcisnąć turbo i po prostu wjechać na szczyt, co zakończy wyzwanie.

Następnie: Dying Light: The Following - Wyzwania: Swobodna jazda

Powrót do spisu treści: Dying Light: The Following - Poradnik, Solucja

Zobacz także