Dyrektor generalny Nintendo: Nie zajmujemy się tworzeniem dzieł sztuki, tylko produktów
Satoru Iwata o podejściu do produkcji gier.
Dyrektor generalny Nintendo stwierdził, że gry nie powinny być traktowane jak dzieła sztuki, a deweloperzy zawsze muszą być gotowi na modyfikowanie swoich pomysłów, jeżeli te nie podobają się odbiorcom.
- Twórcy w Nintendo są niezwykle zdeterminowani i czuli na punkcie tego, czy ich praca jest dobrze przyjmowana przez klientów - powiedział Satoru Iwata w wywiadzie dla Toyo Keizai Online przetłumaczonym przez dziennikarzy Kotaku. - Zrobią wszystko, by osiągnąć poziom, który zadowoli odbiorcę.
- Shigeru Miyamoto oraz ja, zawsze powtarzaliśmy, że nie tworzymy dzieł sztuki. Celem jest stworzenie produktu, który trafi w gusta odbiorcy i zostanie przez niego zaakceptowany - dodał przedstawiciel Nintendo.
Iwata zaznaczył, że deweloperzy nigdy nie powinni z góry zakładać, że „coś jest z pewnością dobre dla klienta”. Jego zdaniem, celem twórców zawsze powinna być finalna pokora i gotowość na niezrozumienie oraz brak akceptacji oraz wprowadzenie zmian, zmodyfikowanie wizji produktu.
W tym samym wywiadzie, dyrektor generalny Nintendo wypowiedział się również na temat słabej kondycji konsoli Wii U.
- Trudno jest jednoznacznie powiedzieć, że "Wii U to taki, a taki system i potrafi to i tamto". Uważam, że zrozumienie tej konsoli po prostu wymaga odrobiny czasu - powiedział Iwata. - Niestety pierwsza połowa 2013 roku była niefortunna, sprzedaż okazała się niska. Nie sądzę jednak, że pomysł na sprzęt i potencjał Wii U zostały odrzucone przez graczy.
Niedawno informowaliśmy, że do tej pory liczba sprzedanych egzemplarzy tego urządzenia nie przekroczyła 160 tysięcy.