Skip to main content

Dzieje Khorinis - fanowski dodatek do Gothic 2 z imponującą obsadą

Trwa ostatnia faza prac.

Ambitny projekt Dzieje Khorinis od grupy SoulFire wchodzi powoli w końcową fazę produkcji, więc twórcy rozpoczęli publikację materiałów wideo prezentujących imponującą obsadę aktorską tej „modyfikacji” do gry Gothic 2.

„Modyfikacja” w cudzysłowie, ponieważ twórcy preferują określenie „fanowski dodatek”, co ma lepiej odzwierciedlać szeroki zakres prac, rozpoczętych jeszcze w 2008 roku.

Obsada godna wysokobudżetowej produkcji, a to tylko wybrane nazwiska

W kwestii fabularnej mamy do czynienia z prequelem sagi. „Głównym celem jest ukazanie Królestwa Myrtany i wyspy Khorinis w latach ich świetności i największych triumfów” - czytamy na oficjalnej stronie. Długość opowieści ma przypominać bazowy Gothic 2.

- To gra kultowa i po prostu ją kochamy. Żeby była jasność: Dzieje są totalną konwersją i opowiadają zupełnie nową historię w nowym świecie, osadzoną tylko fabularnie w świecie gry i korzystając z jej silnika - mówi Piotr „Dark” Czołnowski, koordynator projektu z SoulFire, w wypowiedzi dla Eurogamer.pl.

- Dodatkowo, w dzisiejszych czasach dostępna jest łatka DX11, wynosząca grafikę na prawdziwe wyżyny. Poza tym Gothic to w Polsce gra kultowa, setki tysięcy fanów latami czekają na jakąś nową, wspaniałą część z jej cyklu - a my chcemy to spełnić. I to do najbardziej kultowej części! - dodaje.

Publikacja modyfikacji planowana jest w dwóch częściach: pierwszej na nowej wyspie Vaduz oraz drugiej na wyspie Khorinis. Wcielamy się w Larsa, który staje się częścią tajemniczej intrygi. Dołączymy do jednej z gildii, podejmiemy trudne wybory i spotkamy wiele dobrze znanych postaci.

Do tego mnóstwo innych nowości, jak kolejne modele 3D, możliwość posługiwania się tarczą, zadania poboczne, tekstury, dźwięki, umiejętności i wiele innych - a wszystko przygotowane z dbałością o fabularną zgodność z sagą.

Brzmi ambitnie, ale równie imponująco zapowiada się polska obsada aktorska, do której zaangażowano pięćdziesięciu profesjonalnych głosów, często bardzo dobrze znanych fanom gier wideo.

Jest więc Adam Bauman (poprzednio Diego, Gomez czy Lares w serii Gothic), Tomasz Marzecki (Xardas, Onar, Saturas), Krzysztof Zakrzewski (Dargoth w Gothic 3, Vivaldi w Wiedźminie 3), Andrzej Tomecki (Torlof, Greg), Janusz Wituch (Riordian, Cor Kalom, Kruk) i wiele innych nazwisk, które twórcy ujawnią w późniejszym terminie.

Deweloperzy chwalą się, że Andrzeja Tomeckiego czy Andrzeja Gawrońskiego (Deckard Cain w Diablo 3) udało się wyciągnąć z z „dubbingowej emerytury”. Co więcej, w tworzeniu oprawy biorą udział także muzycy Akademii Muzycznej we Wrocławiu, nagrywając także muzykę na żywo.

Krzysztof Zakrzewski w akcji - twórcy planują kolejne materiały zza kulis pracy nad dubbingiemZobacz na YouTube

Oczywiście SoulFire to nie tylko aktorzy, ale także podstawowy zespół około 20 deweloperów, którzy przygotowali ogromny świat dodatku.

- Spora część chłopaków pracowała lub pracuje w firmach z branży, choćby w Techlandzie - mówi Dark. - gromadzimy specjalistów i profesjonalistów wszystkich dziedzin: studentów oraz zawodowych grafików 3D i 2D, designerów, grafików koncepcyjnych, realizatorów dźwięku, kompozytorów, pisarzy czy programistów.

Prace rozpoczęto wiele lat temu, ale teraz projekt zmierza ku końcowi. Twórcy nie chcą podać dokładnej daty, ale perspektywa pierwszej połowy przyszłego roku wydaje się być realna.

- Jeszcze kilka dobrych miesięcy ciężkiej pracy warsztatowej. Grupa programistów w pocie czoła cały czas przekuwa wszystko na rozgrywkę. Póki nie będą na ostatniej prostej, nie chcemy podawać żadnych dat - wyjaśnia Dark.

Dzieje Khorinis będą rozprowadzane za darmo.

Zobacz także