Dziś premiera Ark: Survival Ascended, konsolowe wersje znów opóźnione
Remake przygód z dinozaurami.
Kolejne zawirowania w temacie Ark: Survival Ascended, czyli remake’u Ark: Survival Evolved na silniku Unreal Engine 5. Produkcja miała zadebiutować wczoraj, lecz ukaże się dzisiaj, a odsłony konsolowe ponownie opóźniono.
Wczorajszą prezentację na imprezie Microsoftu chciano najwyraźniej podkreślić niespodziewaną premierą na Steamie, lecz coś poszło chyba nie tak i dzisiaj sklep Valve wyświetla „26 października” jako termin wydania, a tytuł jest już najwyraźniej dostępny.
Jednocześnie ogłoszono, że remake trafi na PlayStation 5 i Xbox Series X/S w listopadzie. Nie podano konkretnego terminu.
Wszystko to kolejne zawirowania dla projektu, który ma ich w dorobku całe mnóstwo. W kwietniu obecnego roku deweloperzy zdecydowali, że - wbrew wcześniejszym założeniom - tytuł będzie jednak sprzedawany jako osobny produkt, a do tego wyłączone zostaną serwery oryginalnej wersji.
To szybko doprowadziło do zalewu negatywnych ocen na Steamie, ponieważ zmiany były znaczące. Nowa wersja na silniku Unreal Engine 5 początkowo ogłaszana była jako darmowa aktualizacja, lecz ostatecznie stała się sprzedawanym za 50 dolarów (ok. 220 zł) produktem. Co więcej, dostępnym tylko w pakiecie z zamówieniem przedpremierowym na Ark 2.
W odpowiedzi na krytykę, kilka dni później wprowadzono kolejne modyfikacje. Cenę ARK: Survival Ascended podniesiono na 60 dolarów, premierę ustalono na sierpień, zwiększono zakres treści na premierę, a zakup upoważniał też do odbioru wszystkich przyszłych dodatków. Nastroje społeczności nie uległy poprawie.
Wtem! W lipcu zapowiedziano kolejne zmiany. Poza opóźnieniem - właśnie na październik - cenę zmniejszono na 45 dolarów, ale za to twórcy zrezygnowali jednocześnie z dodatkowych treści, jakie planowali udostępnić już w dniu premiery. Co więcej, ARK: Survival Ascended zadebiutuje wyłącznie z mapą The Island.