Dziś premiera Xbox One X
Potężna konsola Microsoftu trafiła na rynek. Cena: 2199 zł.
Dzisiaj premierę ma konsola Xbox One X. Nowe, potężne urządzenie Microsoftu debiutuje na rynku w Polsce w cenie sugerowanej ustalonej na 2199 zł.
Podstawowa wersja modelu X posiada dysk 1 TB oraz odtwarzacz UHD Blu-ray. Tak jak Xbox One S, najnowsza konsola posiada zasilacz wewnętrzny. Wszystkie porty i wejścia są identyczne, jak te z Xbox One S.
Kluczowa jest także wsteczna kompatybilność pod względem gier. Na nowym urządzeniu zagramy nie tylko we wszystkie pozycje ze standardowego Xbox One, ale otrzymamy także poprawioną oprawę. Działa także sporo produkcji z X360, a nawet kilka z pierwszego Xboksa.
Xbox One X to najmocniejsza konsola stacjonarna w historii, co potwierdza specyfikacja techniczna:
Xbox One X | Xbox One | PS4 | PS4 Pro | |
---|---|---|---|---|
CPU | Osiem zmodyfikowanych rdzeni x86 w 2,3 GHz | Osiem rdzeni Jaguar w 1,7 5GHz | Osiem rdzeni Jaguar w 1,6 GHz | Osiem rdzeni Jaguar w 2,1 GHz |
GPU | 40 zmodyfikowanych jednostek obliczeniowych w 1172 MHz | 12 jednostek obliczeniowych w 853 MHz (Xbox One S: 914 MHz) | 18 jednostek obliczeniowych w 800 MHz | 36 „poprawionych” jednostek obliczeniowych w 911 MHz |
Moc GUP | 6 TF | 1,31 TF (Xbox One S: 1,4 TF) | 1,84 TF | 4,2 TF |
Pamięć | 12 GB GDD R5 | 8 GB DDR3 / 32 MB ESRAM | 8 GB GDDR5 | 8 GB GDDR5 |
Przepustowość pamięci | 326 GB/s | DDR3: 68 GB/s, ESRAM maks. 204 GB/s (Xbox One S: 219 GB/s) | 176 GB/s | 218 GB/s |
Więcej szczegółów na temat urządzenia oferuje test Xbox One X przygotowany przez Digital Foundry. Jest też lista gier, które otrzymały - lub otrzymają w przyszłości - wsparcie dla nowego systemu w ramach darmowej aktualizacji.
Najważniejsze cechy Xbox One X związane są z mocą platformy. Mowa o możliwość uruchomienia gier w natywnej lub skalowanej rozdzielczości 4K, a w niektórych przypadkach przy zachowaniu płynności 60 klatek na sekundę.
Sprzęt dysponuje także zapasem mocy, który może pozwolić na dalsze ulepszenia oprawy graficznej. Mowa tu o jakości efektów, oświetlenia, zasięgu rysowania obiektów czy cieniach i innych aspektach warstwy wizualnej. Można też liczyć na krótsze czasy ładowania.