Dźwięk 3D z PS5 jest bardzo ważny w horrorach - uważa producent Resident Evil Village
To kluczowy element.
- Reżyser Resident Evil Village jest zaskoczony możliwościami dźwięku 3D z PS5
- Deweloper zaznacza, że funkcja pełni istotną rolę w kreowaniu atmosfery
Jeden z twórców Resident Evil Village twierdzi, że oferowany przez PS5 dźwięk 3D jest jedną z najważniejszych funkcji konsoli, zwłaszcza w kontekście horrorów.
- W grze pokroju Resident Evil Village, gdzie eksploracja jest istotnym elementem rozgrywki, powiedziałbym, że to audio 3D [jest kluczowe - dop. red.] - mówi reżyser projektu, Morimasa Sato, w wywiadzie dla pisma Official PlayStation Magazine.
- Próbki tego można doświadczyć w demie Maiden: kroki wchodzących po schodach mieszkańców zamku lub odgłosy czegoś poruszającego się w ciemnej piwnicy... Efektywność dźwięku 3D w tworzeniu przekonującego przestrzennego audio przekroczyła moje oczekiwania - przekonuje, cytowany przez serwis GamingBolt.
- Wykreowanie poczucia, że ktoś znajduje się poza ekranem jest bardzo ważne, więc myślę, że funkcja będzie nieodzowna w przyszłych tego typu grach - dodaje.
Dźwięk 3D w PlayStation 5 oparty jest na silniku Tempest. Rozwiązanie pozwala deweloperom bardzo dokładnie pozycjonować audio, co z kolei wpływa na tak zwaną immersję, czyli „zanurzenie” gracza w świecie wirtualnym.
Resident Evil Village zadebiutuje 7 maja na PC, PS5, PS4, Xbox Series X/S i Xbox One. W przyszłym tygodniu - 15 kwietnia - odbędzie się kolejny pokaz, podczas którego Capcom najpewniej ujawni nowe demo gry.