EA chce co roku wydawać nową grę wyścigową - po przejęciu Codemasters
Firma nakreśla plany.
- EA przygotowuje się do przejęcia Codemasters
- Dzięki transakcji, firma chce zostać „światowym liderem” w gatunku gier wyścigowych
W najnowszym raporcie finansowym Electronic Arts przedstawiło plany związane z przejęciem Codemasters. Koncern zamierza zwiększyć częstotliwość wydawania gier wyścigowych.
EA podkreśla, że kupno brytyjskiej firmy pozwoli zyskać dodatkowe udziały na rynku produkcji nastawionych na zmagania samochodowe. Celem transakcji jest stworzenie „światowego lidera” we wspomnianym gatunku.
Szefowie Electronic Arts przekonują, że nabycie Codemasters umożliwi każdego roku wydawanie nowej gry wyścigowej. Obecnie koncern w swoim katalogu ma tyko trzy tego typu serie, czyli Need for Speed, Burnout i Real Racing.
Przejmując brytyjską firmę, wydawca uzyska kolejne marki - Dirt, Dirt Rally, Grid, Project Cars oraz tytuły bazujące na licencjach Formuły 1 i WRC. Zaznaczono, że wymienione marki „naturalnie wpasowują się” do katalogu oferowanego przez EA Sports, co może sugerować wykorzystanie niektórych elementów z produkcji sportowych.
Electronic Arts twierdzi, że Codemasters skorzysta na zmianie właściciela - otrzyma dostęp do szerszej bazy odbiorców oraz nowych technologii, rozwiązań i usług, a także przyspieszy prace nad kolejnymi projektami.
Nadmienić jednak należy, że transakcja nie została jeszcze sfinalizowana i zatwierdzona.