EA chce dostosować muzykę do nastroju gracza
Kolejny ciekawy patent.
Patenty nie od dzisiaj oferują spojrzenie na to, jak w przyszłości mogą wyglądać gry wideo. Jeden z pomysłów złożonych w urzędzie patentowym przez Electronic Arts mówi o dynamicznym dostosowywaniu muzyki do nastroju grających.
Opisywany system brałby pod uwagę szereg dostępnych statystyk, jak prędkość przemieszczania się postaci, stan pasków zdrowia, liczbę zabójstw oraz fakt, czy prowadzony bohater - dla przykładu - salwuje się aktualnie ucieczką. Zebrane informacje trafiałyby do algorytmów sztucznej inteligencji, która zajęłaby się określeniem, jak zmodyfikować odtwarzane utwory.
Muzyka powstawałaby tylko raz, a rozwiązanie EA zakłada, że byłaby następnie zmieniana na bazie tego, jak się czujemy: czy jesteśmy sfrustrowani, spokojni, podekscytowani i tak dalej. „Dla przykładu, oryginalny podkład muzyczny może posiadać smutny ton przewodni. W oparciu o przewidywane emocje gracza, ton muzyki może zostać zmieniony na gniew” - czytamy w opisie, cytowanym przez serwis SegmentNext.
Zmienianie muzyki w zależności od wydarzeń nie jest oczywiście żadną nowością - bardziej dynamiczne piosenki podczas walki to standard już od wielu lat. Zachowanie gracza dotychczas nie było jednak brane pod uwagę, co może zmienić się w przyszłości - o ile Electronic Arts kiedykolwiek skorzysta z patentu.
Kreatywnych pomysłów z pewnością nie brakuje. Dopiero co opisywaliśmy patent Sony, która może w przyszłości wzbogacić kontrolery japońskiej korporacji o funkcję symulowania temperatury z gry. A gdyby tak mierzyć siłę nacisku na pad i przekazywać te informacje do algorytmów zmieniających muzykę pod wpływem nastroju? Brzmi cyberpunkowo.