EA i Nike wprowadzą NFT do serii FIFA i innych gier sportowych
Rychło w czas.
Mimo malejącego zainteresowania niewymienialnymi tokenami, EA Sports oraz Nike ogłosiły wspólnie, że w niedalekiej przyszłości zamierzają zintegrować gry sportowe z platformą NFT. Wirtualne akcesoria mają pomóc graczom w „wyrażaniu siebie”.
Na oficjalnej stronie Electronic Arts opublikowano ogłoszenie partnerstwa z Nike i należącą do firmy odzieżowej platformą .Swoosh, która opisywana jest jako „nowe doświadczenie społecznościowe zaprojektowane, by dać użytkownikom okazję współtworzenia przyszłości Nike”. Choć w ogłoszeniu nie pada takie stwierdzenie, mamy tu po prostu do czynienia z klasycznym NFT.
„Nike Virtual Studios i EA Sports ogłosiły dziś nowe partnerstwo, którego celem jest ulepszenie i personalizacja doświadczenia wirtualnego sportu dla fanów na całym świecie. Ta współpraca łączy jedne z największych marek sportu i rozrywki oraz pozwala wszystkim członkom .Swoosh, nowej cyfrowej społeczności Nike oraz fanom EA Sports wyrazić swój osobisty styl poprzez grę”- czytamy w ogłoszeniu.
Co ciekawe, w opublikowanym na stronie EA wpisie nie znajdziemy bezpośredniej wzmianki o tym, że chodzi o NFT, choć jeden rzut oka zdradza wszystko. Twórcy najwyraźniej zamierzają sprzedawać przedmioty kosmetyczne wzorowane na produktach odzieżowych Nike w formie niewymienialnych tokenów, którymi gracze będą mogli handlować między sobą. Plan zakłada, że NFT wprowadzone zostaną do sportowych serii EA, jak FIFA/EA Sports FC czy Madden.
Warto przypomnieć, że w momencie wielkiego boomu na NFT, czyli przed dwoma laty, szefostwo EA bardzo optymistycznie wypowiadało się na temat niewymienialnych tokenów i blockchainów, twierdząc, że są one „przyszłością branży gier”. Firma masowo zatrudniała też specjalistów w tych dziedzinach. Dziś zainteresowanie NFT jest znikome, więc ogłoszenie EA oraz Nike może wywoływać pewne zdumienie.