Skip to main content

EA kończy prace nad sieciową strategią Dawngate na fazie otwartych testów

Serwery zostaną wyłączone za 90 dni.

Electronic Arts postanowiło zrezygnować z dalszego rozwoju sieciowej strategii Dawngate, po ponad pół roku otwartych testów wersji beta.

Darmowa produkcja miała stanowić konkurencję w popularnym gatunku MOBA, zdominowanym przez League of Legends i Dota 2. Amerykańskiej firmie nie udało się jednak przebić do masowego odbiorcy. Wszyscy gracze, którzy zdążyli wydać pieniądze na transakcje cyfrowe, otrzymają zwrot kosztów. Serwery zostaną wyłączone za 90 dni.

„Za każdym razem gdy zaczynamy projekt, mamy duże nadzieje i oczekiwania. W tym przypadku zdecydowaliśmy się wejść do nowego dla nas gatunku MOBA” - napisał Matt Bromberg z EA. „Wiedzieliśmy, że konkurencja jest tu bardzo mocna.”

„Choć produkcja rozwinęła się, nie widzimy oczekiwanych postępów. To nie jest wynik jakiego chcieliśmy, ale testy wersji beta to okazja do nauki i usprawnień, a także do podejmowania trudnych decyzji” - dodał menedżer.

Testy Dawngate trwały od kwietnia, a grę zapowiedziano w maju 2013 roku. Elementami wyróżniającymi grę były między innymi możliwość kontrolowania specjalnych „kopalni”, dostarczających surowce. Na mapie umieszczono też tylko dwie „linie” - u konkurencji zazwyczaj są trzy.

Kolejne innowacje to szersze możliwości dostosowania wyglądu i umiejętności postaci, a także wieże regenerujące „zdrowie” wraz z upływem czasu.

Nie wiadomo, co stanie się teraz z odpowiedzialnym za produkcję studiem Waystone Games, założonym przez byłych deweloperów z Visceral.

Zobacz na YouTube

Zobacz także