EA: Koszty produkcji na nowej generacji nie zwiększą się dzięki silnikowi Frostbite 3
„Koncentracja na silniku była kluczową decyzją.”
Frank Gibeau, szef EA Games Label przyznał w wywiadzie z serwisem GamesBeat, że dzięki silnikowi Frostbite 3 Electronic Arts może tworzyć gry bez ryzyka, a koszty produkcji pozostaną na poziomie obecnej generacji konsol.
- Mamy sprawdzoną bazę technologiczną z działającymi narzędziami i możemy zmieniać zespoły produkcyjne, ponieważ wszyscy są szkoleni na tym samym silniku - przyznał. - Dzięki temu tworzysz w sposób efektywny i obarczony małym ryzykiem. Wczesna koncentracja na Frostbite była kluczową decyzją. Sporo ludzi zajmowało się nową generacją, co wywołało stres w pozostałych częściach firmy, ale to był dla nas przełom.
Electronic Arts odnosi także spore sukcesy na rynku gier mobilnych. Gibeau przyznał, że dzieje się tak ze względu na „nieuczciwą przewagę”, osiągniętą przez posiadanie dużych i znanych licencji.
- W przypadku The Simpsons i The Sims widzimy jedne z najwyższych przychodów w historii tych produkcji, a są one na rynku już ponad rok. Fakt, że w jednej sieci możemy wydać gry, takie jak FIFA, Madden, The Sims i Plants vs. Zombies powoduje, że mamy nieuczciwą przewagę na rynku z rosnącą liczbą tytułów.