EA "podwaja inwestycję" w gry-usługi, które angażują na dłużej
A także swoje główne marki.
Electronic Arts zamierza „podwoić inwestycję” w gry-usługi, czyli produkcje wspierane nawet lata po premierze. Ponadto wydawca chce stawiać na swoje najsilniejsze, sprawdzone marki.
- Spoglądając w przyszłość, podwajamy inwestycję w usługi live, a także nasze główne marki. Inwestujemy w produkcje, w które ludzie grają dłużej i angażują się mocniej - powiedział dyrektor finansowy koncernu, Blake Jorgensen.
Na konferencji dla inwestorów poinformowano, że w Apex Legends zagrało już 70 milionów użytkowników (w marcu było to 50 milionów). Liczba unikalnych graczy FIFA Ultimate Team przez rok zwiększyła się o 22 proc., Madden 20 o 12 proc., a Madden Ultimate Team o 19 proc. Średnia liczba użytkowników The Sims 4 wzrosła natomiast aż o 40 proc.
- Dobre rezultaty w tym kwartale ilustrują siłę naszych usług live i głównych marek. Siła Ultimate Team, The Sims 4 i FIFA Online sprawiła, że te usługi poradziły sobie lepiej, niż oczekiwaliśmy - tłumaczy Jorgensen.
Sztandarowym przykładem gry-usługi jest Apex Legends. Wzorem Fortnite, strzelanka battle royale jest wciąż rozwijana. Pojawiają się nowe wydarzenia, zmiany na mapie, a co najważniejsze - sezony i Przepustka Bojowa.
EA wydaje też jednak grę bez trybu wieloosobowego, tylko z przygodą dla jednego gracza - 15 listopada debiutuje Star Wars Jedi: Upadły zakon.
Źródło: GamesIndustry
Następnie: Halloween w Destiny 2. Darmowe wydarzenie Święto Utraconych