Skip to main content

EA promuje już następcę serii FIFA. Podjęto współpracę z hiszpańską La Ligą

Za 30 mln euro rocznie.

La Liga, najwyższy poziom rozgrywkowy w piłkę nożna w Hiszpanii, podejmuje współpracę z Electronic Arts. Liga zmieni oficjalną nazwę na La Liga EA Sports FC począwszy od sezonu 23/24.

Po zakończeniu współpracy z Fifą, słynny cykl piłkarskich symulatorów amerykańskiej korporacji otrzyma właśnie tytuł EA Sports FC. Sponsoring jednych z najbardziej prestiżowych rozgrywek na świecie, obejmujących Real Madryt i Barcelonę, można postrzegać jako pierwszy krok w promocji nadchodzącej produkcji.

Jak informuje dziennik Marca, umowa opiewa na 30 milionów euro rocznie. Logo EA Sports FC pojawi się na „wszystkich logo, grafikach, fontach i innych formatach wizualnych” rozgrywek. Kwota brzmi może imponująco, lecz to znacznie mniej niż 150 mln dol., jakie firma co roku oddawała Fifie (a ta chciała rzekomo podwojenia kwoty, co doprowadziło do zakończenia współpracy).

Co więcej, Hiszpania może być tylko pierwszym krokiem. Electronic Arts narzekało w przeszłości, że konieczność umieszczania „FIFA” w tytule ograniczała firmę w sferze ewentualnych partnerów marketingowych i komercyjnych. Można zakładać, że podobny sponsoring nie byłby możliwy, gdyby nie zmiana nazwy.

Zobacz także